این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۷، شماره ۱۰۱، صفحات ۱۲۳-۱۴۲
عنوان فارسی
فهم کنش زنان کنشگر کمپین «چهارشنبههای سفید» (مورد مطالعه: شبکه اجتماعی اینستاگرام،۱۳۹۷)
چکیده فارسی مقاله
کمپینهایی که طی سالهای اخیر در شبکههای اجتماعی شکل گرفته تا از زنان برای مبارزه با حجاب قانونی دعوت کند، تاحدودی تأثیرگذار بوده و چالشهایی را در جامعه زنان ایجاد کرده است؛ ازجمله، کمپین «چهارشنبههای سفید» که به عنوان یک کمپین اعتراضی، علیه حجاب زنان در ایران راهاندازی شده است. بهاینترتیب، پژوهش حاضر به بررسی محتوای پیامهای زنان کمپین در شبکه اجتماعی اینستاگرام پرداخته، از میان 4600 پست ارسالی کاربران، تعداد 94 پست با نمونهگیری هدفمند، از آغاز کمپینِ چهارشنبههای سفید، یعنی اردیبهشت 1396 تا اردیبهشت 1397 مورد تحلیل قرار گرفته است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که از میان 94 پیام کدگذاری شده، 17 مؤلفه، 9 اصل و چهار مبنا استخراج شده است. اصول حاکم بر محتوای این پیامها در اینستاگرام، شامل 4 اصل عدالت اجتماعی، ابراز مخالفت، ساختارشکنی و دموکراسی غربی بوده و با توجه به مبناها و مؤلفههای استخراجشده، مشخص میشود که هسته اصلی پیامها رسیدن به دموکراسی غربی از طریق مخالفت با سنت حاکم بر جامعه و حمایت از آزادی زنان به سبک غرب است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Action Understanding of Women Activists in The white Wednesday Campaign (Case: Instagram Social Network, 2018)
چکیده انگلیسی مقاله
Campaigns on social media in recent years have been somewhat effective to invite women to fight the legal veil and have created challenges in the women's community. For example, the "White Wednesdays" campaign, which has been launched as a protest campaign against women's hijab in Iran. This study examined the content of the women's messages of the campaign on the social network Instagram. Out of 4600 posts released by users from the beginning of the White Wednesdays campaign, ie May 2017 to May 2019, 94 posts were analyzed which selected by purposeful sampling. Out of 94 coded messages, 17 components, 9 principles and 4 foundations were extracted. The results showed that the principles outlining the content of these messages on Instagram included four principles of social justice, opposition, deconstruction and Western democracy. And given the foundations and components extracted, it became clear that the core message was to achieve Western democracy by opposing the prevailing tradition of society and supporting women's liberation in the Western style.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیدعلی مسعودی |
دکترای علوم ارتباطات، دانشیار گروه ارتباطات اجتماعی، دانشکده فرهنگ و ارتباطات، دانشگاه سوره،تهران،ایران
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_40332_f776f6dd4af7d789dc2b69fd2b83aeb5.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات