این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مشاوره، جلد ۱۵، شماره ۵۷، صفحات ۴۱-۵۷

عنوان فارسی تعیین نقش میانجی گری خودکارآمدی عمومی در رابطه تمایز یافتگی خود و هویت اجتماعی دانشجویان
چکیده فارسی مقاله هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش میانجی گری خودکارآمدی عمومی در رابطه بین تمایز یافتگی خود و هویت اجتماعی در دانشجویان انجام شد.روش: این پژوهش به روش توصیفی، از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه های شهید بهشتی و علامه طباطبایی بودند، که تعداد 120 نفر به صورت در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های تمایز یافتگی (DSI)، خودکارآمدی عمومی (GSE-17) و هویت اجتماعی استفاده شد. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. لازم به ذکر است که کلیه فرایند یاد شده با استفاده از نرم افزار spss 20 و لیزرل انجام شده است.یافته ها: نتایج نشان داد که 40% از پراکندگی نمرات تمایز یافتگی از طریق خودکارآمدی عمومی و هویت اجتماعی تبیین می شود. و 30% از پراکندگی نمرات هویت اجتماعی از طریق مولفه های تمایز یافتگی تبیین می شود ، همچنین نتایج تحلیل مسیر نشان داد که خودکارآمدی عمومی در رابطه بین تمایز یافتگی و هویت اجتماعی نقش مبانجی گری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تمایزیافتگی خود، خودکارآمدی عمومی، هویت اجتماعی

عنوان انگلیسی xxx
چکیده انگلیسی مقاله Objective: This study aimed to determine the role of general self-efficacy mediated the relationship between differentiation and social identity among students. Materials and Methods: This descriptive study, a correlation was performed. The study population were all university students of martyr Beheshti and Allameh Tabatabai, where 120 people were selected by convenience sampling. To collect the data, and differentiation (DSI), General Self-Efficacy (GSE-17) and social identities were used. Data using Pearson correlation coefficients and path analysis were analyzed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Differentiation ,Self-Efficacy,social Identity

نویسندگان مقاله بابک اسلام زاده | babak eslamzadeh
allame tabatabaie university
شیراز-ستارخان - کوی دنا - کوچه مهدکودک قدس - پلاک 239

هاجر رشیدی |


سمیه فکریان |
دهکده المپیک دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://irancounseling.ir/journal/browse.php?a_code=A-10-24-6&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1426/article-1426-246023.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات