این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های مشاوره
، جلد ۱۳، شماره ۴۹، صفحات ۲۳-۴۱
عنوان فارسی
اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط متقابل بر کاهش خشم و عصبیت دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر رشت
چکیده فارسی مقاله
چکیده هدف اصلی این پژوهش بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط متقابل بر کاهش خشم و عصبیت دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر رشت است. این پژوهش نیمه تجربی بر روی 60 نفر از دانش آموزانی که در آزمون پرخاشگری (AGQ) نمره بالایی بدست آورده بودند، اجرا گردید. این نمونه از طریق گزینش تصادفی چند مرحلهای انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه همتا (گروه آزمایش و گروه گواه) تقسیم شدند، آموزش گروهی به شیوه تحلیل ارتباط متقابل که بر طبق مجموعه مفاهیم این نظریه تهیه شده بود، طی 8 جلسهی 90 دقیقهای و هفتهای یک بار به گروه آزمایش ارائه و طی این مدت گروه گواه هیچ مداخلهای دریافت ننمودند. بعد از اتمام آموزش پس آزمون بر روی دو گروه اجرا گردید. اطلاعات مذکور با استفاده ازتحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصله نشان داد که اختلاف معنی داری بین گروه آزمایش و کنترل و جود دارد ( )، به عبارت دیگر مداخله آزمایشی (آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط متقابل) موجب کاهش خشم و عصبیت در گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effect of group training. Based on Transactional analysis on reducing anger and neurotically girl students of high school First grade in Rasht
چکیده انگلیسی مقاله
The main objective of this research is to investigate the effectiveness of group training, based on transactional analysis affecting the anger and neurotically of the girl students of grade one in high school ,in the city of Rasht. this experimental research was carried out on 60 individuals from those students who were rated “high” in aggression test(AGQ).This sample was selected through the phased random selection and it was divided in two equal groups (experimental and control group), randomly. subsequently, the group training program was represented to the experiment group, after the method of transactional analysis ,based on the assembly of concepts, within 8 ninety-minute sessions for each week , and during this period, no interference was imposed on the control group. Then, after the end of training, the AGQ-test(post-test) was applied to both experiment and control groups, simultaneously and under the identical circumstances. the obtained information from the pre-test and post-test were analyzed using the statistical covariance.The additional obtained results suggested that there was a significant difference between the experimental and control groups(P=0.0001). In other words, the experimental interference (group training based on the transactional analysis) has given rise to reduce the anger and neurotically in experimental group.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Transactional analysis, anger, neurotically girl students
نویسندگان مقاله
طوبی ثقتی |
گروه روان شناسی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رشت (Islamic azad university of rasht)
عبداله شفیع آبادی |
دانشگاه علامه طباطبایی تهرا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
منصور سودانی |
دانشگاه شهید چمران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
نشانی اینترنتی
http://irancounseling.ir/journal/browse.php?a_code=A-10-31-18&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1426/article-1426-246080.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات