این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مشاوره، جلد ۱۲، شماره ۴۷، صفحات ۲۱-۴۷

عنوان فارسی بررسی اعتبار، پایایی و هنجاریابی مقیاس تاب آوری مسیر شغلی
چکیده فارسی مقاله _ _ _ _ _ چکیده با توجه به اهمیت حوزه تاب آوری مسیر شغلی و گستردگی کاربرد‌های ناشی از آن پژوهش حاضر با هدف بررسی اعتبار، پایایی و هنجاریابی مقیاس تاب آوری مسیر شغلی مورگان لیون در میان کارمندان و دانشجویان چهار شهر کشور) تهران، شیراز، یزد، سقز) صورت گرفته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و زمینه‌یابی از نوع آزمون سازی می‌باشد که جامعه آماری شامل کلیه کارمندان و دانشجویان کشور بودند که به صورت نمونه در دسترس 4 شهر (تهران، شیراز، یزد و سقز) انتخاب شدند. به این منظور تعداد 625 کارمند و 264 دانشجو از سازمان‌ها و دانشگاه‌های مختلف این شهرها به صورت نمونه‌گیری خوشه ای انتخاب شدند و پرسش نامه را تکمیل نمودند. روش‌های آماری شامل محاسبه نمرات t، رتبه درصدی، آلفای کرونباخ و جهت بررسی روایی از روش دو نیمه کردن استفاده شد و جدول هنجار درصدی و استاندارد هم برای دانشجویان و هم کارمندان تهیه شد. نتایج نشان داد که اعتبار آزمون به روش آلفای کرونباخ برای کارمندان.0.901 و برای دانشجویان،0.884 محاسبه شد. همچنین بررسی روایی تصنیف حاکی از آن بود که بین دو نیمه آزمون تفاوت معناداری وجود ندارد. در کل یافته نشان داد که مقیاس فوق ابزاری مناسب و دارای شواهد روان سنجی مطلوب برای سنجش تاب آوری مسیر شغلی در جامعه ایرانی محسوب می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The study of Validity, reliability and standardization in the resiliency of career pathway
چکیده انگلیسی مقاله . According to the importance of career resiliency and its widespread use, the present study examined the validity, Morgan Lyons’ reliability and standardization of career resiliency scale among staff and students in four cities (Tehran, Shiraz, Yazd, turpentine). The statistical population consists of all staff and students of Iran that selected by using available sampling of four cities (Tehran, Shiraz, Yazd and saqez). 625 employees and 264 students from various universities, organizations and cities were selected by cluster sampling and they filled out the questionnaire. The research method included calculation of t scores, Cronbach’s Alpha and split-half method was used. The standard and norm table was provided for both employees and students. The results showed that the test reliability by Cronbach’s Alpha method was 0.901 for employees and 884 for students. The results imply that there is no significant difference between the two halves of the test. Generally, the findings indicated that this scale is a valid instrument with desirable psychometric evidence for assessing career resiliency in Iranian society.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نوشین پردلان |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

عدالت کریمیان |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

انور میری |
آزاد اسلامی تهران.

الهام خاکسار |
دانشگاه اصفهان.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

مریم عاقلی |
دانشگاه اصفهان.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

سیمین حسینیان |
دانشگاه الزهرا
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)


نشانی اینترنتی http://irancounseling.ir/journal/browse.php?a_code=A-10-31-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1426/article-1426-246094.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات