این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های نوین روانشناختی
، جلد ۱۰، شماره ۳۸، صفحات ۷۵-۹۷
عنوان فارسی
رابطه بین اعتماد سازمانی و نوآوری سازمانی در مدارس در میان دبیران
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی و نوآوری سازمانی در مدارس در میان دبیران انجام شد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دبیران شاغل در مدارس متوسطه دولتی شهر گیلانغرب در سال تحصیلی 92-1391 که تعداد آنها 165 نفر (93 دبیر مرد و 72 بیر زن) بوده است که از میان این تعداد نمونهای به حجم 116 آزمودنی (65 دبیر مرد و 51 دبیر زن) بـهروش نمونهگـیری تصادفی طبقهای انتخاب گردید. بهمنظور گردآوری دادهها از دو پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی الونن و نوآوری سازمانی ونگ و آمد استفاده شد. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج حاکی از همبستگی مثبت و بالا بین تمام ابعاد اعتماد سازمانی و ابعاد نوآوری سازمانی (به استثنای نوآوری رفتاری) بود، براین اساس میتوان عنوان نمود که از طریق اعتماد نهادی میتوان نوآوری سازمانی دبیران را پیشبینی کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Relationship between Organizational Trust and Organizational Innovativeness Perspective among Teachers
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate organizational trust and organizational innovativeness. This study was conducted with a correlational method. The study population was all of the teachers (N=165, 93 male, 72 female) of state schools in West Gilan. Using random stratified sampling, 116 subjects (65 male teachers, 51 female teachers) were selected. They were assessed by Ellonen organizational trust as well as Wang and Ahmed organizational innovation questionnaires. Data were analyzed by multiple regression method. Results showed that there was a positive correlation between all dimensions of organizational trust and organizational innovativeness (except for behavioral innovation). Hence, it could be proposed that teachers’ organizational innovation could be predicted by institutional trust.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جهانگیر پرناک |
دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
نشانی اینترنتی
http://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4081_678.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1434/article-1434-246435.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات