این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های نوین روانشناختی
، جلد ۱۰، شماره ۳۸، صفحات ۱۱۹-۱۳۳
عنوان فارسی
رابطه تابآوری و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان کمشنوا
چکیده فارسی مقاله
هـدف این پژوهش تعیین رابطه بین تابآوری و پیشرفت تـحصیلی در دانشآموزان کمشنوا مقطع راهنمایی شهرستان قروه بود. مطالعه حاضر از نوع همبستگی است. در این مطالعه 280 نفر از دانشآموزان کمشنوا (143 پسر و 137 دختر) به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. از آزمودنیها خواسته شد مقیاس تابآوری کانرو دیویدسون را تکمیل کنند و از معدل کل سال تحصیلی 93-92 آنها استفاده شد. جهت تحلیل دادهها از روش تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین تابآوری و پیشرفت تحصیلی، رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. تابآوری میتواند پیشرفت تحصیلی را پیشبینی کند و با افزایش میزان تابآوری، میزان پیشرفت تحصیلی نیز افزایش مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تابآوری، پیشرفت تحصیلی، کم شنوا،
عنوان انگلیسی
Relationship between of Resilience and Academic Achievement in Students with Hearing Impairement
چکیده انگلیسی مقاله
This research aimed to determine the relationship between resilience and academic achievement in hearing impaired guidance school students in Ghorveh city. The present study was conducted with a correlational method. Using convenience sampling, 280 students with hearing impairment (143 male 137 female) were selected. All subjects were asked to complete Conner-Davidson Resilience Scale (CD-RISC). Besides, their average score in 2013-2014 academic year was applied. Data were analyzed by regression method. Results showed that there was a positive and significant relationship between resilience and academic achievement. Resilience could predict academic achievement and by increasing resilience, academic achievement would be increased
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Resilience, academic achievement, Hearing impairement
نویسندگان مقاله
رضا رحیمی |
دانشگاه پیام نور
مهناز علی اکبری دهکردی | aliakbari dehkordi
دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4083_678.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1434/article-1434-246437.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات