این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های نوین روانشناختی، جلد ۱۰، شماره ۳۸، صفحات ۱۱۹-۱۳۳

عنوان فارسی رابطه تاب‌آوری و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان کم‌شنوا
چکیده فارسی مقاله هـدف این پژوهش تعیین رابطه بین تاب­آوری و پیشرفت تـحصیلی در دانش­آموزان کم­شنوا مقطع راهنمایی شهرستان قروه بود. مطالعه حاضر از نوع همبستگی است. در این مطالعه 280 نفر از دانش­آموزان کم­شنوا (143 پسر و 137 دختر) به روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند. از آزمودنی­ها خواسته شد مقیاس تاب­آوری کانرو دیویدسون را تکمیل کنند و از معدل کل سال تحصیلی 93-92 آنها استفاده شد. جهت تحلیل داده­ها از روش تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین تاب­آوری و پیشرفت تحصیلی، رابطه مثبت و معنی­دار وجود دارد. تاب­آوری می­تواند پیشرفت تحصیلی را پیش­بینی کند و با افزایش میزان تاب­آوری، میزان پیشرفت تحصیلی نیز افزایش می‏یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تاب‌آوری، پیشرفت تحصیلی، کم شنوا،

عنوان انگلیسی Relationship between of Resilience and Academic Achievement in Students with Hearing Impairement
چکیده انگلیسی مقاله This research aimed to determine the relationship between resilience and academic achievement in hearing impaired guidance school students in Ghorveh city. The present study was conducted with a correlational method. Using convenience sampling, 280 students with hearing impairment (143 male 137 female) were selected. All subjects were asked to complete Conner-Davidson Resilience Scale (CD-RISC). Besides, their average score in 2013-2014 academic year was applied. Data were analyzed by regression method. Results showed that there was a positive and significant relationship between resilience and academic achievement. Resilience could predict academic achievement and by increasing resilience, academic achievement would be increased
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Resilience, academic achievement, Hearing impairement

نویسندگان مقاله رضا رحیمی |
دانشگاه پیام نور

مهناز علی اکبری دهکردی | aliakbari dehkordi
دانشگاه پیام نور


نشانی اینترنتی http://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4083_678.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1434/article-1434-246437.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات