این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های نوین روانشناختی
، جلد ۱۰، شماره ۳۷، صفحات ۱۸۵-۲۰۹
عنوان فارسی
رابطه بین مدیریت دانش و خودکارآمدی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه تبریز
چکیده فارسی مقاله
هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت دانش و خودکارآمدی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه تبریز بود. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق، کلیه دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه تبریز بود که تعداد آن 424 نفر است؛ در این راستا 203 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای مدیریت دانش و خودکارآمدی استفاده شد. دادهها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین مدیریت دانش و خودکارآمدی رابطه مثبت معنیدار وجود دارد. همچنین، مولفههای تشخیص، تحصیل، تسهیم، بهکارگیری و نگهداری دانش با خودکار آمدی رابطه مثبت و معنیدار داشته، ولی بین بعد توسعه دانش با خودکارآمدی رابطه وجود ندارد. در نتیجه، نتایج پژوهش نشان داد که مولفههای تشخیص، تسهیم و نگهداری دانش قادرند خودکارآمدی را پیشبینی کنند..
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Relationship between Knowledge Management and Self-efficacy among Physical Education Students of University of Tabriz
چکیده انگلیسی مقاله
The main objective of this study was to investigate the relationship between knowledge management and self–efficacy in physical education students of Tabriz University. The present study was conducted with descriptive method. The study population was all the students physical education of University of Tabriz (424 students). Therefore, using random sampling, 203 subjects were selected. They were assessed by knowledge management and self-efficacy questionnaires. Data were analyzed by Pearson correlation coefficient and multiple regression method. The results of study showed that there was a positive and significant relationship between knowledge management and self-efficacy. Also, there was a positive and significant relationship between knowledge, maintenance, application, sharing, acquisition, recognition, and self-efficacy. However, there was no relationship between knowledge development dimension and self-efficacy. Consequently, results demonstrated that knowledge maintenance, sharing and recognition components of knowledge management could predict self-efficacy.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یعقوب بدری آذرین |
دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
یاشار نجاتی |
دانشگاه بین المللی پردیس ارس
نشانی اینترنتی
http://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4101_676.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1434/article-1434-246453.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات