این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های نوین روانشناختی، جلد ۹، شماره ۳۳، صفحات ۱-۱۶

عنوان فارسی رابطه استرس شغلی و کیفیت زندگی کاری معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی
چکیده فارسی مقاله کیفیت زندگی کاری یکی از ضروریات انجام فعالیت افراد در سازمان­ها می­باشد و استرس شغلی معلمان، تأثیر بسزایی بر کیفیت آموزشی می­گذارد. هدف از این مطالعه بررسی رابطه استرس شغلی و کیفیت زندگی کاری معلمان تربیت بدنی بود. این تحقیق، توصیفی همبستگی بوده و اطلاعات آن از طریق پرسشنامه استرس شغلی با پایایی (0.87­=a) و کیفیت زندگی کاری با پایایی (0.91=a) جمع­آوری گردید. تعداد 302 نفر­ طبق جدول مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. یافته­ها نشان داد به­طور کلی بین استرس شغلی و کیفیت زندگی کاری رابطه منفی و معنادار وجود دارد. تمامی ابعاد استرس شغلی به جز محیط فیزیکی با کیفیت زندگی کاری رابطه منفی و معنی­دار دارند. تنها پیش­بینی­کننده­های مفید کیفیت زندگی کاری، ابعاد محدوده نقش و بی­کفایتی نقش هستند و می­توانند 26% از تغییرات کیفیت زندگی کاری را پیش­بینی کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله استرس شغلی، کیفیت زندگی کاری، معلم، تربیت بدنی،

عنوان انگلیسی رس شغلی و کیفیت زندگی کاری معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله یعقوب بدری آذرین |
دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

فاطمه عبدوی |
دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

آزاده اکبرزاده |
دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)


نشانی اینترنتی http://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_3964_675.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1434/article-1434-246488.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات