این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های نوین روانشناختی
، جلد ۵، شماره ۲۰، صفحات ۱۴۹-۱۶۸
عنوان فارسی
ویژگیهای روانسنجی مقیاس منابع اقتدار اخلاقی ـ نسخهی تجدیدنظر شده (MAS-R)۱
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش، با هدف بررسی روایی و پایایی منابع اقتدار اخلاقی ـ نسخهی تجدیدنظر شده اجرا شد. 652 دانشآموز سال سوم دبیرستان (320 دختر و 332 پسر) که از طریق روش نمونهگیری چندمرحلهای انتخاب شده بودند، به پرسشنامهی منابع اخلاقی ـ نسخه تجدیدنظر شده پاسخ دادند. در این پژوهش به منظور بررسی ساختار عاملی (روایی سازه) از تحلیل عاملی اکتشافی و در تعیین پایایی پرسشنامه منابع اخلاقی ـ نسخه تجدیدنظر شده از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. یافتههای ضرایب آلفای کرونباخ نشان دادکه عاملها و مقیاس منابع اخلاقی ـ نسخه تجدیدنظر شده از پایایی بالایی برخوردار است. نتایج تـحلیل عاملی اکتشافی، چهار عاملی را در این پرسشنامه نشان داد. در کل، یافـتهها نشان داد که پرسشنامهی منابع اخلاقی ـ نسخه تجدیدنظر شده از پایایی و روایی مناسبی برخوردار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
روانسنجی، منابع اقتدار اخلاقی، روایی، پایایی و تحلیل عامل،
عنوان انگلیسی
Psychometric Characteristic of Revised Moral Authority Scale
چکیده انگلیسی مقاله
This study aimed to analyze the validity and reliability of Revised Moral Authority Scale (MRS-R). 652 Students of High school Ardabil (320 Femals, 332 Males) were selected by multi-stage sampling method and completed Revised Moral Authority Scale (MAS-R). Exploratory Factor analysis and internal consistency were used to compute the Revised Moral Authority Scale (MRS-R) factor structure (construct validity) and reliability, respectively. Cronbach’s Coefficients indicated that both factors and the sub factors of Revised Moral Authority Scale (MAS-R) were highly reliable. Also, the results of the exploratory factor analysis indicated four factors in this scale .In general, Revised Moral Authority Scale is a valid and reliable scale for studying Moral Authority.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
هادی کرامتی |
دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)
پروین کدیور |
دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)
ولی ا فرزاد |
دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)
سیدمحمود قاضی طباطبایی | seyed mahmoud ghazi tabatabaei
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4187_710.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1434/article-1434-246621.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات