این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های نوین روانشناختی، جلد ۵، شماره ۲۰، صفحات ۱۴۹-۱۶۸

عنوان فارسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس منابع اقتدار اخلاقی ـ نسخه‌ی تجدیدنظر شده (MAS-R)۱
چکیده فارسی مقاله این پژوهش، با هدف بررسی روایی و پایایی منابع اقتدار اخلاقی ـ نسخه­ی تجدیدنظر شده اجرا شد. 652 دانش­آموز سال سوم دبیرستان (320 دختر و 332 پسر) که از طریق روش نمونه­گیری چندمرحله­ای انتخاب شده بودند، به پرسشنامه­ی منابع اخلاقی ـ نسخه تجدیدنظر شده پاسخ دادند. در این پژوهش به منظور بررسی ساختار عاملی (روایی سازه) از تحلیل عاملی اکتشافی و در تعیین پایایی پرسشنامه منابع اخلاقی ـ نسخه تجدیدنظر شده از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. یافته­های ضرایب آلفای کرونباخ نشان دادکه عامل­ها و مقیاس منابع اخلاقی ـ نسخه تجدیدنظر شده از پایایی بالایی برخوردار است. نتایج تـحلیل عاملی اکتشافی، چهار عاملی را در این پرسشنامه نشان داد. در کل، یافـته­ها نشان داد که پرسشنامه­ی منابع اخلاقی ـ نسخه تجدیدنظر شده از پایایی و روایی مناسبی برخوردار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله روان‌سنجی، منابع اقتدار اخلاقی، روایی، پایایی و تحلیل عامل،

عنوان انگلیسی Psychometric Characteristic of Revised Moral Authority Scale
چکیده انگلیسی مقاله This study aimed to analyze the validity and reliability of Revised Moral Authority Scale (MRS-R). 652 Students of High school Ardabil (320 Femals, 332 Males) were selected by multi-stage sampling method and completed Revised Moral Authority Scale (MAS-R). Exploratory Factor analysis and internal consistency were used to compute the Revised Moral Authority Scale (MRS-R) factor structure (construct validity) and reliability, respectively. Cronbach’s Coefficients indicated that both factors and the sub factors of Revised Moral Authority Scale (MAS-R) were highly reliable. Also, the results of the exploratory factor analysis indicated four factors in this scale .In general, Revised Moral Authority Scale is a valid and reliable scale for studying Moral Authority.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هادی کرامتی |
دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)

پروین کدیور |
دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)

ولی ا فرزاد |
دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)

سیدمحمود قاضی طباطبایی | seyed mahmoud ghazi tabatabaei
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4187_710.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1434/article-1434-246621.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات