این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش های نوین روانشناختی
، جلد ۴، شماره ۱۴، صفحات ۶۳-۸۸
عنوان فارسی
بررسـی رابطهی متغیرهای باورهای هوشـی، عزتنفس و انـگیزهی پیشرفت با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه پیام نور استانهای آذربایجانشرقی و غربی
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین رابطهی متغیرهای باور هوشی، عزتنفس و انگیزه پیشرفت با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه پیامنور استانهای آذربایجانشرقی و غربی میباشد. تعداد نمونه برابر 848 نفر دانشجو، 450 نفر دانشجوی زن و 398 نفر دانشجوی مرد با روش نمونهگیری طبقهای ـ تصـادفی انتخاب شـده بودند. برای تحلیل دادهها عـلاوه بر روشهای توصیفی میانگین و انحراف معیار از ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه برای آزمون فرضیهها استفاده شد. روش تحقیق از نوع توصیفی و به شیوهی همبستگی انجام شده است. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامههای باورهای هوشی بابایی(1377)، عزت نفس کوپر اسمیت (1976) انگیزه پیشرفت هرمانز (1970) و کارآفرینی روبینسون و همکاران (1991) است. نتایج نشان داد که همبستگی انگیزهی پیشرفت با کارآفرینی در سطح 01/0 معنیدار است. همچنین همبستگیهای عزت نفس و باورهای هوشی با کارآفرینی در سطح 01/0 معنیدار میباشد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان میدهد که متغیرهای پیشبین این پژوهش (باور هوشی، عزتنفس و انگیزهی پیشرفت( توانایی پیشبینی واریانس متغیر ملاک (کارآفرینی) را دارا هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کارآفرینی، باورهای هوشی، عزتنفس، انگیزه پیشرفت،
عنوان انگلیسی
Investigating the Relationship between of Intelligence Beliefs, Self-Esteem, Achievement Motive and Entrepreneurship among the Students of Payame Noor University in Western and Eastern Azerbaijan
چکیده انگلیسی مقاله
The present Research has been deducted from a Provincial Research Project which aims at determining the relationship of variables of intelligence beliefs, self-esteem, and development motivation with entrepreneurship among the students of Payame Noor University in Western and Eastern Azerbaijan. 848 students (450 females and 398 males were selected through random-stratified sampling. In this descriptive research, they were administered to Intelligence Beliefs (Babaei 1377), Self-esteem (Cooper Smiths 1967), Development Motivation Questionnaire of (Hermans 1970) and Entrepreneurship Questionnaires. Data were and analyzed using correlation coefficient and multiple regressions. The results show that correlation of achievement motive with Entrepreneurship (Robinson, etal, 1991) is meaningful at the level of 0.01. In addition, the correlations of self-esteem and Intelligence Beliefs with Entrepreneurship is meaningful at the level of 0.01. The result of analyzing Regression shows predicting Entrepreneurship is meaningful according to the variables of Intelligence Beliefs, Self- Esteem, and Achievement motive.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا سرمدی | mohammad reza
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور
طاهر محبوبی |
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور
حسن عبداله زاده |
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4308_704.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1434/article-1434-246673.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات