این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش های نوین روانشناختی
، جلد ۳، شماره ۱۱، صفحات ۱-۱۷
عنوان فارسی
تآثیر خودآموزی کلامی بر بهبود علایم مرضی کودکان مبتلا به اختلال سلوک
چکیده فارسی مقاله
هدف این تحقیق بررسی تآثیر آموزش خودآموزی کلامی بر علایم مرضی کودکان مبتلا به اختلال سلوک بود. به عبارتی دسترسی به این مسأله که آیا آموزش خودآموزی کلامی میتواند در بهبود علایم مرضی کودکان مبتلا به اختلال سلوک تآثیر مثبتی داشته باشد یا خیر، هدفی بود که پژوهش به قصد دستیابی به آنها انجام پذیرفت. روش این پژوهش از نوع طرح نیمه تجربی (نیمه آزمایشی) بود که در آن نمونهای شامل 20 نفر از دانشآموزان مبتلا به اختلال سلوک از مدارس شهر تبریزانتخاب و پس از جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل مورد مطالعه قرار گرفتند. در فرایند طرح، گروه آزمایشی در مدت 10 جلسه تحت آموزش خودآموزی کلامی قرار گرفت و گروه کنترل هیچ مداخلهای در یافت نکرد. نتایج حاصل از روش تحلیل کوواریانس یک طرفه، نشان داد که گروه آزمایشی در پایان نسبت به گروه کنترل از بهبود قابل توجهی در علایم مرضی اختلال سلوک برخوردار است. به عبارت دیگر کاربرد و آموزش خودآموزی کـلامی موجـببهبـود معنیدار نشانههای مرضی دانشآموزان دارای اختلال سلوک شده بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
علایم مرضی اختلال سلوک، خودآموزی کلامی،
عنوان انگلیسی
The Effect of Verbal Self-instruction on Symptoms in Children with Conduct Disorder
چکیده انگلیسی مقاله
Along to investigate the effect of verbal self-instruction on symptoms of children with conduct disorder, 20 students with conduct disorder were selected randomly from Tabriz schools and assigned in two experimental and control groups. Then experimental group received independent variable (verbal-instruction has significant effect on reduction of symptoms. Results showed that verbal-instruction has significant effect on reduction of symptoms.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Symptoms of Conduct Disorder, Verbal Self-instruction
نویسندگان مقاله
علی اقبالی |
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
تورج هاشمی |
دکتر در روانشناسی تربیتی- استادیاردانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
مجید محمودعلیلو | mahmood aliloo
دکتر در روانشناسی بالینی- استادیار دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نشانی اینترنتی
http://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4328_701.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1434/article-1434-246692.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات