این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های نوین روانشناختی، جلد ۳، شماره ۱۰، صفحات ۱-۱۶

عنوان فارسی اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی بر شیوه‌های حل مسأله دانش‌آموزان
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر، به بررسی اثربخشی آموزش مهارت­های ارتباطی ( به عنوان بخشی از مهارت­های زندگی) بر شیوه­های حل مسأله دانش­آموزان پرداخته است. در این تحقیق که از نوع نیمه آزمایشی است تعداد 60 نفر به­طور تصادفی از بین آنهایی که مشکل روانشناختی داشتند و بـه واحد مشاوره مراجعه کرده بودند بـرگزیده شـدند و سپس به­طور جای­دهی تصادفی 30 نفر به­عنوان گروه آزمایشی و 30 نفر به­عنوان گروه کنترل انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطالعه برای بررسی شیوه­های حل مسأله از آزمون حل مسأله کسیدی و لانگ استفاده شد و داده­ها براسـاس تـحلیل کوواریانس یکراهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به­دست آمده حاکی از تأثیر آموزش مهارت­های ارتباطی بر شیوه­های حل مسأله بود (001/0p<).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effectiveness of Communication Skills Training on the Students' Problem Solving Styles
چکیده انگلیسی مقاله The present investigation aimed at examining the effectiveness of communication skills (as a part of life skills) training on the students' problem solving styles. In this semi- experimental research, 60 Ss having psychological problems were selected and then randomly assigned into two experimental (30 Ss) and control (30 Ss) groups. In this study, Cassidey & Lang's problem solving scale was used and data were analyzed with the help of one way analysis of covariance (ANCOVA). The findings revealed that communication skills training did have positive effect on Ss problem solving styles (p< 0.001).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جلیل باباپور خیرالدین | babapour kheiroddin
استادیار گروه روانشناسی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)


نشانی اینترنتی http://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4335_700.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1434/article-1434-246699.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات