این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های پولی و بانکی، جلد ۶، شماره ۱۵، صفحات ۹۷-۱۱۴

عنوان فارسی تبیین رابطه بین مدیریت دانش و سطوح یادگیری سازمانی در شعب بانک‌های منتخب در استان لرستان
چکیده فارسی مقاله در حال حاضر هم یادگیری سازمانی و هم مدیریت دانش توان لازم برای نیل به سطوح بالای کارایی و اثربخشی را در سازمان ارائه می‌کنند و یادگیری سازمانی نیز به مدیریت دانش نیاز دارد. بر این اساس، به منظور تبیین رابطه بین مولفه‌های مدیریت دانش با سطوح یادگیری سازمانی در شعب بانک‌های ملت، تجارت، کشاورزی، پارسیان و اقتصاد نوین سطح استان لرستان، این پژوهش انجام گرفت. تعداد کارکنان این بانک‌ها در مجموع 1203 نفر است که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه تعداد 291 نفر تعیین شد. اعضای این نمونه از طریق روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از دو پرسشنامه 26 سوالی استاندارد مدیریت دانش (نوناکا و تاکوچی) و پرسشنامه 28 سوالی استاندارد سطوح یادگیری سازمانی (واتکینز و مارسیک)، استفاده شده است. برای تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیات از نرم‌افزار Spss و آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. از تجزیه و تحلیل اطلاعات این نتایج حاصل شد: بین مدیریت دانش با سطوح یادگیری سازمانی و نیز بین مدیریت دانش و هر یک از سطوح یادگیری سازمانی رابطه معنی‌دار و مثبت برقرار است. طبقه‌بندی L21, C10, G21 : JEL تاریخ دریافت: 1391/10/4 تاریخ پذیرش: 1391/11/29
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت دانش، سطوح یادگیری سازمانی، مدل نوناکا و تاکوچی

عنوان انگلیسی The Relation Between Knowledge Management and Organisational Learning Levels in the Branches of Selected Banks in Lorestan Province
چکیده انگلیسی مقاله Superior companies utilize the capabilities and learning capacities of their staff in all organisational levels. This capacity helps the organisations adapt themselves with the changing environment. Both organisational learning and knowledge management promote efficiency and effectiveness in the organisation. This study attempts to reveal the relation between knowledge management and organisational learning levels in the branches of Mellat, Tejarat, Keshavarzi, Parsian, and Eqtesad Novin in Lorestan province with a total number of 291 subjects selected via classified sampling. Two questionnaires with 26 and 28 items concerning knowledge management and organisational learning levels were designed and validated. SPSS and Pearson correlation quefficient were used to analyse the data. Findings show a significant and positive relation between knowledge management and levels of organisational learning. JEL Classification Codes: L21, C10, G21
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهرداد جدیدی | mehrdad jadidy
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد (Islamic azad university of borujerd)

مهرداد عالم زاده | mehrdad alemzade
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد (Islamic azad university of borujerd)

سیدمحمدباقر محمدی پیراسته | sayyed m b mohammadi pirasteh
دانشگاه پیام نور مرکز تهران

سیدعلیمراد حسینی پاک | sayyed alimorad hosseini pak
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد (Islamic azad university of borujerd)

حبیب میرزایی | habib mirzaiy
دانشگاه پیام نور مرکز تهران


نشانی اینترنتی http://jmbr.mbri.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-24-89&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1437/article-1437-246880.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مطالعه تجربی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات