این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
پژوهش های پولی و بانکی
، جلد ۳، شماره ۸، صفحات ۲۴۳-۲۷۷
عنوان فارسی
شاخص های پذیرش و توسعه بانکداری الکترونیک در ایران (با نگاهی به تجارب سایر کشورها)
چکیده فارسی مقاله
با افزایش استفاده از اینترنت عجیب نیست که از این فناوری در خدمات بانکی و مالی هم استفاده شود. عصری که در آن زندگی می کنیم ، احتمالاً هیجان انگیز ترین زمان در تاریخ برای مطالعه بازارها و موسسات مالی است. آشفتگی فزاینده محیط، رقابت و تغییر ، جهانی سازی ، نظارت و کنترل بر تغییر ترجیحات مشتریان بدین معنا ست که استراتژی های جدید برای جذب و حفظ مشتری مهم شده است .ملاک گزینش بانک از سوی افراد، رضایت کلی آنان از بانک مورد نظر می باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، برخی از معیارهای مهم مشتریان برای گزینش بانک عبارت اند از: سهولت دسترسی (مانند موقعیت)، توصیه های دوستان، شهرت بانک، میزان ارائه اعتبار، دوستانه بودن رفتار پرسنل بانک، هزینه پایین خدمت های ارائه شده، ساعت های مناسب برای ارائه خدمات بانکداری، ارائه خدمات مخصوص و باکیفیت و غیره.اهمیت این عوامل در کشورهای مختلف متفاوت می باشد و به عوامل مختلفی چون سن، جنسیت، درآمد، موقعیت، حرفه، پیشینه فرهنگی مشتریان و همین طور نوع بانک (اسلامی یا سنتی) بستگی دارد.در مقاله حاضر تلاش شده است با بررسی تجربیات سایر کشورها در زمینه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، به عوامل مهم در پذیرش و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک در ایران پرداخته شود تا ضمن فراهم شدن امکان مقایسه، ملاک های موثر در این حوزه شناسایی شوند. از مهم ترین موارد بررسی شده در این مقاله تفاوت های جمعیت شناسی پاسخ دهندگان در پذیرش و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک در ایران می باشد. طبقهبندی O57, G21, R11 : JEL
کلیدواژههای فارسی مقاله
شاخص های توسعه، خدمات بانکداری الکترونیک، ایران
عنوان انگلیسی
Indicators of Electronic Banking in Iran (With a Glance on the Experiences of Other Countries
چکیده انگلیسی مقاله
By the increased use of internet، no wonder this technology to be used in financial and banking services. Probably the era we live in is the most exciting time in the history for studying development of markets and financial institutions. The increasing chaos of environment، competition and change، globalization، supervision and control of client’s preferences means the importance of New Strategies for absorption and keeping clients.Bank selection measure of the people، is their general satisfaction. According to the conducted studies، some of the important measures of the clients are: accessibility (such as bank location)، friends’ recommendations، the fame of the bank، the amount of credit offered، friendly conduct of the bank personnel، low service charges، suitable working hours for rendering banking services، offering special and quality services etc.The importance of these measures depending on different factors such as age، gender، income level، position، profession، cultural background of clients and also the nature of the bank (Islamic or traditional)، are different in various countries.Together with the practices of other countries in offering electronic banking، this paper has tried to look at important factors in acceptance and development of electronic banking in Iran so that in addition to provide the possibility of comparison، identify the effective measures in this regard. One of the most important factors studied in this paper is the sociology of respondents in accepting and applying electronic banking services in Iran. JEL Classification: R11, E21, O5
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Development Indicators, Electronic Banking Services, Iran
نویسندگان مقاله
تورج صادقی | tooraj sadeghi
دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور (Islamic azad university of neyshabour)
نشانی اینترنتی
http://jmbr.mbri.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-24-59&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1437/article-1437-246913.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مطالعه تجربی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات