این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات نظام سلامت، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۱۱۹-۱۳۱

عنوان فارسی بررسی وظایف و آثار مدیریت ارتباط با مشتری در بیمارستان‌های منتخب شهر اصفهان
چکیده فارسی مقاله مقدمه: آن‌چه که امروز برای سیستم بهداشت و درمان ارزش می‌آفریند، ایجاد ارتباط مستمر با مشتری است و سازمان‌های موفق تنها سازمان‌هایی هستند که قادر هستند، مشتریان تمام عمر برای خود ایجاد کنند و رسالت پاسخ‌گویی به مشتریان را در کمترین زمان، با بهترین کیفیت و کمترین هزینه به انجام برسانند. یکی از استراتژی‌هایی که به این سازمان‌ها کمک می‌کند، ایجاد ارتباط مستمر با مشتری است.روش‌ها: این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی– تحلیلی است. جامعه پژوهش پرستاران بیمارستان‌های منتخب شهر اصفهان بودند که نمونه‌گیری به روش تصادفی طبقه‌ای صورت گرفته است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسش‌نامه محقق ساخته‌ی مدیریت ارتباط با مشتری بوده که اعتبار و روایی آن مورد تأیید قرار گرفته است. برای تعیین عوامل از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. روش تحلیل داده‌ها،مدل معادلات ساختاری بوده و نرم‌افزارهای مورد استفاده (18) SPSS و Amos(18) بوده است.یافته‌ها: در بعد وظایف مدیریت ارتباط با مشتری تنوع خدمات دارای بیشترین امتیاز (9/2) و در آثار مدیریت ارتباط با مشتری بهره‌وری دارای بیشترین امتیاز (2/3) می‌باشد. در بین ابعاد مدل نهایی بهره‌وری دارای بیشترین میزان تأثیر و تعامل با مشتری و حفظ مشتری دارای کمترین میزان تأثیر می‌باشند.نتیجه‌گیری: سازمان‌های خدمات بهداشتی و درمانی با پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری می‌توانند در بازار رقابت باقی بمانند. بیمارستان‌های مورد مطالعه لازم است استراتژی‌های کسب اطلاعات، رضایت‌سنجی و وفاداری در مورد مشتریان، جذب و نگهداشتن مشتریان جدید را ارتقا ببخشند.واژه‌های کلیدی: مدیریت ارتباط با مشتری، بیمار، بیمارستان
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Assessment tasks of customer relationship management in selected hospitals of Isfahan city
چکیده انگلیسی مقاله Background: Today what creates value for health care system is ongoing relationship with the customer, and successful organizations are only those who are able to make clients for lifetime and can do the mission of responsiveness to customers in shortest time, with best quality and with lowest cost. One of the strategies that help these organizations is creating an ongoing relation with customers.Methods: This research is a descriptive- analytical one. The study population were the nurses of selected hospitals inIsfahan. sampling was carried out by randomized stratified method. Tools for data collection were researcher made questionnaire of communication with customers management whose validity and reliability is confirmed. For determining factors, we have used of confirmatory factor analysis. The method of data collecting was structural equation method and used software was Amos and Spss.Findings: In duty dimension of customer communications management, services diversity had the highest score (2.9) and in management of productivity, customer communication had the highest score (3.2). Among the dimensions, productivity ultimate model got the highest score and interaction with customers and customer maintenance had the lowest score.Conclusion: The health care organizations can remain in the competitive market by implementing customer relationship management. This is essential that studied hospitals improve the obtaining information, customers' satisfaction and loyalty, new customers' attraction and maintaining strategies.Key Words: Customer Relationship Management, Patient, Hospital
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مريم يعقوبي |
استاديار،مديريت خدمات بهداشتي و درماني ،مديريت مرکز تحقيقات مديريت سلامت دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله (عج)، تهران ،ايران

فاطمه رهي |
کارشناس ارشد، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، مديريت ، دانشکده مديريت و اطلاع رساني پزشکي ،دانشگاه علوم پزشکي اصفهان ،اصفهان،ايران

محمدکريم بهادري |
استاديار، مديريت خدمات بهداشتي و درماني ، مرکز تحقيقات مديريت سلامت دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله (عج)، تهران ،ايران


نشانی اینترنتی http://hsr.mui.ac.ir/index.php/jhsr/article/view/1990
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/188/article-188-2469415.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات