این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
، جلد ۱۹، شماره ۱۱، صفحات ۱۲۲۵-۱۲۳۰
عنوان فارسی
مروری بر نقشهای مختلف اعضاء یک گروه کوچک آموزشی
چکیده فارسی مقاله
آموزش در گروههای کوچک، یکی از روشهای مؤثر آموزشی است که میتواند کارآیی بسیار مؤثری را در امر یادگیری ایفاء نماید. با این حال، شرط موفقیت این نوع آموزش، آن است که تمامی اعضاء گروه، نقشهای اساسی خود را به خوبی درک کرده و در عمل ایفاء نمایند. از این رو، در مقاله حاضر ابتدا به انواع نقشهایی که اعضاء یک گروه کوچک آموزشی میتوانند اتخاذ نمایند، اشاره خواهیم کرد. سپس، در خصوص موقعیتهایی صحبت خواهیم کرد که در آنها، برخی از اعضاء گروه با ارائه نقشهای غیرطبیعی و مخرب، کارآیی جریان آموزشی را دچار مخاطره مینمایند و برای هر موقعیت نیز راه حلهایی را ارائه خواهیم کرد که منجر به رفع مشکل و بازگشت فرد به نقش طبیعی و سازنده خود خواهد شد. واژههای کلیدی: گروه کوچک، یاددهی- یادگیری، عضو سلطه گر، عضو غیرفعال، تعارض
کلیدواژههای فارسی مقاله
گروه کوچک، یاددهی- یادگیری، عضو سلطه گر، عضو غیرفعال، تعارض
عنوان انگلیسی
A Review on Different Roles of the Participants in a Small Teaching Group
چکیده انگلیسی مقاله
Teaching in small groups is one of the most efficient methods of education that can paly a very efficient role in learning. The pre-requisite for a successful session is that all members of the group realize and perform their legitimate roles accordingly. Therefore, within the present article we are going firstly to discuss the different roles of the participants in a small teaching group. Then we are going to present diverse situations in which group members might act in a destructive and unnatural way and put the teaching efficiency in danger. Finally, we are going to provide the possible solutions for each destructive situation that leads to problem solving and brings people back to their constructive and natural roles. Keywords: Small group, Teaching-learning, Dominant member, Non-participant member, Conflict How to cite this article: Rezaeian M. A Review on Different Roles of the Participants in a Small Teaching Group. J Rafsanjan Univ Med Sci 2021; 19 (11): 1225-30. [Farsi]
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Small group, Teaching-learning, Dominant member, Non-participant member, Conflict
نویسندگان مقاله
محسن رضائیان | M. Rezaeian
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
نشانی اینترنتی
http://journal.rums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-280-88&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
آمار و اپیدمیولوژی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات