این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، جلد ۱۹، شماره ۴، صفحات ۴۲۳-۴۲۸

عنوان فارسی گزارش عملکرد آموزش از راه دور در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در دوران پاندمی کووید-۱۹
چکیده فارسی مقاله چکیده پاندمی کووید-19 اختلال زیادی در روند آموزش پزشکی ایجاد کرده است. آموزش از راه دور روشی برای کم کردن این مشکل است. حوزه‌ معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تلاش کرده است تا آموزش از راه دور را با استفاده از برنامه‌ای مشتمل بر چشم‌انداز، استراتژی و برنامه‌ی عملیاتی تا حد ممکن پیاده‌سازی نماید. با انجام دوره‌های توان‌مندسازی، سیاست‌گذاری، اطلاع رسانی، تامین ابزارهای لازم و رصد مداوم برنامه، 5075 عدد فعالیت آموزشی روی سامانه‌ مدیریت یادگیری نوید ثبت شده است. با این حال هنوز مشکلاتی وجود دارند که باید برطرف شوند که شامل فعال کردن آموزش برخط هم‌زمان، افزایش تعاملات آموزشی و افزایش تولید محتواهای مبتنی بر Sharable Content Object Reference Model (SCORM) است. واژه‌های کلیدی: آموزش پزشکی، آموزش از راه دور، کووید-19
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش پزشکی، آموزش از راه دور، کووید-19

عنوان انگلیسی Performance Report of Distance Learning at Rafsanjan University of Medical Sciences During the COVID-19 Pandemic
چکیده انگلیسی مقاله Background and Objectives: The Coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic has severely disrupted medical education. Distance learning is a way to reduce this problem. The Vice Chancellor for Education of Rafsanjan University of Medical Sciences has tried to implement distance education as much as possible by using a program that includes perspective, strategy and operational plan. With the implementation of empowerment courses, policy making, informing, providing the necessary tools and continuous monitoring of the program, 5075 educational activities have been registered on Navid's learning management system. But there are still issues that need to be addressed: activating simultaneous online learning, increasing educational interactions, and producing SCORM-(Sharable Content Object Reference Model) based educational content. Key words: Medical education, Distance learning, COVID-19   How to cite this article: Iranmanesh F, Ostadebrahimi H, Mirzazadeh A, Azin M. Performance Report of Distance Learning at Rafsanjan University of Medical Sciences During the COVID-19 Pandemic. J Rafsanjan Univ Med Sci 2020; 19 (4): 423-8. [Farsi]
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Medical education, Distance learning, COVID-19

نویسندگان مقاله فواد ایرانمنش | F. Iranmanesh
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

حمید استادابراهیمی | H. Ostadebrahimi
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

عظیم میرزازاده | A. Mirzazadeh
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

مهدیه آذین | M. Azin
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان


نشانی اینترنتی http://journal.rums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2763-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده گزارش کوتاه
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات