این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
یافته
، جلد ۲۳، شماره ویژه نامه، صفحات ۳۳۵-۳۴۳
عنوان فارسی
بررسی رضایتمندی اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آموزش مجازی در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: آموزش مجازی با وجود تمام کاستی ها مورد پذیرش بسیاری از مدرسین قرار گرفته و در جهت بهبود و ارتقای این شیوه آموزش تلاش های بسیاری شده است. در پژوهش حاضر تلاش شده که با استفاده از نظر اساتید هیأت علی دانشگاه در جهت یافتن کاستی های آموزش مجازی و در نتیجه رفع این نقایص گامی برداشته شود. مواد و روش ها: در این پژوهش مقطعی توصیفی – تحلیلی، میزان رضایت مندی اساتید هیأت علمی داشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان سال تحصیلی 1400-1399 با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته « ارزیابی برنامه درسی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی لرستان» در هفت حیطه نرم افزار، محتوا، سهولت، تعامل، ارزشیابی، پشتیبانی و سنجش بررسی شد. توصیف داده ها با میانگین و انحراف معیار و تحلیل داده ها با معیارهای آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار spss انجام گرفت. یافته ها: از بین 200 عضو هیآت علمی مورد بررسی 63.5 درصد مرد (127 نفر) و 42 درصد دانشیار ( 84 نفر) و 39درصد استادیار (78 نفر) بودند. میانگین سن اساتید 7.01±45.58 سال و میانگین سابقه تدریس اساتید 8.63±13.41 سال گزارش شد. میزان رضایت مندی اساتید از آموزش مجازی در حیطه نرم افزار 2.82±17.91، محتوا 3.10±20.97، سهولت 46±9.19 و رضایت مندی کلی اعضای هیأت علمی 13.17±86.17 بود. بحث و نتیجه گیری: به طور کلی اساتید این دانشگاه از شیوه انجام آموزش مجازی و اثرگذاری آن راضی بودند. همچنین با توجه به نظرات اساتید و نگرانی های موجود، از ویژگی تصویر-در-تصویر در فضای مجازی استفاده شود تا بتوان ارتباط چهره در چهره استاد و دانشجو را برقرار کرده و امکان انتقال اطلاعات از استاد به دانشجو و بالعکس را به بهترین شیوه انجام داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش مجازی، رضایتمندی، دانشگاه علوم پزشکی، پرسشنامه
عنوان انگلیسی
Prevalence of virtual education during the corona in the medical universities:A survey of professors' satisfaction with Lorestan University of Medical Sciences from virtual education; Advantages, disadvantages and suggestions
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Despite all the shortcomings, virtual education has been accepted by faculty members and many efforts have been done to improve this method of teaching. In the present study we tried to find the shortcomings of virtual education using opinions of faculty members of Lorestan University of medical sciences in order to eliminate them and improve this method. Materials and Methods: In this descriptive analytical and cross-sectional study the level of satisfaction of faculty members in lorestan University of medical sciences at the end of semester using a researcher made questionnaire named "evaluation of visual education curriculum at the university of Medical sciences" in seven subscales of software, content, ease, interaction, evaluation, support and assessment. Data were described by mean and standard deviation and data analysis was performed by cronbach's alpha coefficient using spss software version 22. Results: Amount 200 vacuity members who were questioned 63.5 % were men (127=n), 42% were associate professors (n=84) 39% were assistant professors (n=78). Average age of faculty members was 45.58+-7.01 and average teaching experience was 8.41+-13.63 years. Cronbach's alpha coefficient of the questioner was 0.895 and the total satisfaction of The faculty members was 86.17+-13.7 from 135. Conclusion: In general the faculty members were relatively satisfied with the curriculum of virtual education in the university and it's effectiveness. Also according to opinion of professors image-in-image feature of cyberspace must be used for face-to-face communication between teachers and students to transfer information from teacher to student in the best way.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Virtual education, Satisfaction, LUMS, Questionnaire.
نویسندگان مقاله
عاطفه مبشر | Atefeh Mobasher
Khorramabad Branch, Islamic Azad University, Khorramabad, Iran
واحد خرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرم آباد، ایران
ایرج نیک پی | Iraj Nikpey
Department of Educational Management, Lorestan University, Khorramabad, Iran
گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران
علی فرهادی | Ali Farhadi
Department of Social Medicine, Lorestan University of Medical Sciences, Khorramabad, Iran
گروه پزشکی اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران
نشانی اینترنتی
http://yafte.lums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2933-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانشناسی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات