این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سلامت، جلد ۱۵، شماره ۵۰، صفحات ۴۱-۵۱

عنوان فارسی رتبه بندی وب‌سایت‌های دانشکده های داروسازی ایران با استفاده از ضریب تاثیرگذار وب
چکیده فارسی مقاله مقدمه: با توجه به اهمیت و جایگاه وب‌سایت‌ها در امر اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطبین، دانشگاه‌ها برای سازماندهی و دسترس‌پذیرکردن اطلاعات و معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود، اقدام به طراحی وب‌سایت و ارائه اطلاعات از آن طریق می‌نمایند. به منظور دستیابی به کیفیت بهتر و بهبود دائمی این وب‌سایت‌ها، ارزیابی آن‌ها از طریق روش‌های وب‌سنجی باعث شناسایی نقاط ضعف و قوت و پیشرفت هرچه بیشتر آن‌ها خواهد شد. هدف از این پژوهش، شناسایی و رتبه بندی وب‌سایت‌های دانشکده‌های داروسازی ایران با استفاده از ضریب تأثیر گذار وب بود . روش کار: پژوهش حاضر از نوع وب سنجی می‌باشد. گردآوری دا‌ده‌ها با استفاده از موتورهای کاوش گوگل و یاهو انجام شده است. جامعه مورد پژوهش، 13 وب سایت‌ رسمی دانشکده‌های داروسازی ایران بود. داده‌های این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته‌ها: وب سایت دانشکده داروسازی مشهد با ضریب تأثیرگذار کل 9.66 در موتور یاهو و ضریب 44.94 در موتور گوگل از رتبه اول برخوردار بود و وب سایت دانشکده داروسازی زنجان با ضریب تأثیر کل 0.05 در موتور یاهو و ضریب 0.067 در موتور گوگل از کمترین ضریب تأثیرگذار کل برخوردار بود. نتیجه گیری : با توجه به اینکه اکثر وب سایت‌ها از ضریب تأثیر کمی برخوردار هستند، عواملی چون کم و یا زیاد بودن تعداد صفحات نمایه سازی شده، بودن انبوه اطلاعات در وب‌سایت‌ها، پیوند‌های مرتبط به دیگر وب‌سایت‌ها و تغییر در الگوریتم‌های موتور‌های کاوش مختلف بر ضریب تأثیر آن‌ها اثر گذار بوده به همین علت تفاوت در ضرایب تأثیر دانشکده‌‌ها زیاد می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Ranking of Iranian Pharmacy School Websites Based on Web Impact Factor
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Considering the importance of websites in informing users and establishing communications, universities have started to design their own websites for organizing and making their information accessible. Evaluation of these websites through webometric methods will help recognize pitfall and strong points to reach a better quality and constant improvement. This study was aimed at ranking Pharmacy School Websites in Iran by Web Impact Factor(WIF). Methods: The webometric method was used in this study. The Data were collected via two search engines: Google and Yahoo. The population of the study consisted of 13 Pharmacy Schools in Iran. Excel and SPSS were used for statistical analysis. Results: The results showed that website of Mashhad Pharmacy School with an WIF of 9.66 in Yahoo and with 44.96 in Google was at the highest rank. While Zanjan Pharmacy School with the WIF of 0.05 in Yahoo and with 0.067 in Google had the lowest rank. Conclusion : The results suggest that despite the low WIF, elements such as number of pages, mass of information and related links have an influence on WIF causing differences in ranking of Pharmacy Schools.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ماندانا شیبانی | m sheibani


رقیه اسکروچی | r eskrootchi


محسن حاجی زین العابدینی | m haji zeinolabedini


آغافاطمه حسینی | f hosseini



نشانی اینترنتی http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-631-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات