این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
مجله اپیدمیولوژی ایران
، جلد ۱۶، شماره ۵، صفحات ۲۹-۳۷
عنوان فارسی
بررسی آسیبها و چالشهای شیوع بیماری کرونا بر آموزش
چکیده فارسی مقاله
مقدمه و اهداف: همزمان با شیوع بیماری کرونا، در مدارس و دانشگاهها آموزشهای حضوری به غیرحضوری تغییر یافت که این تغییر شیوه، پیامدهایی به همراه داشت. هدف این مطالعه شناسایی و دستهبندی ابعاد آسیبها و چالشهای آموزش با استفاده از اقدامات و شواهد موجود از دادههای بینالمللی اخیر است. نتایج این مطالعه میتواند درک بهتری از چگونگی تأثیر بحران COVID-19 بر یادگیری فراگیران بهعنوان یک چارچوب عملی و قابلتعمیم برای ترمیم و مدیریت اپیدمی در حوزه آموزش ایران و سایر کشورها مورداستفاده قرار گیرد. روش کار: مطالعه کیفی حاضر به روش تحلیل محتوای اسناد انجام شد. ابتدا با مرور منابع الکترونیک، تمامی اسناد و مقالات موجود مرتبط با آموزش و بیماری کووید-19 شناسایی شد. کلیه فایلهاشامل صوتی، نوشتاری و تصویری مرتبط نیز در بازه زمانی زمستان 1399با مراجعه به وبسایتها و پایگاههای دادهای با کلیدواژههایی مبتنی بر معیارهای فوق جستجو و جمعآوری گردید. انتخاب اسناد بهصورت هدفمند و با در نظرگرفتن ملاکهای چهارگانهJUPP صورت گرفت. پس از غربالگری چندمرحلهای نهایتاً 65 سند انتخاب و پس از کدگذاری آنالیز انجام شد. یافتهها: آسیبها و چالشهای آموزشی در بحران به وجود آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا در ایران و سایر کشورهای دنیا، در 29 زمینه شناسایی و ثبت شد. نتیجهگیری: میتوان نتیجه گرفت هرچند که آموزش آنلاین یک نیاز آنی در فرایند یادگیری و یاددهی بوده و دارای فواید زیادی است لکن پیشنهاد راهکارهای مدیریتی و اجرایی برای رفع آسیبها و چالشهای حاصل از آن میتواند زیربنای روشی غنی برای آموزش در دوران بیماری کرونا و پسا کرونا ایجاد نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کووید19، آموزش مجازی، آسیبها، چالشها
عنوان انگلیسی
Assessing Educational Harms and Challenges of Covid-19
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objectives: As a result of the Covid-19 outbreak in Iran and other countries of the world, face-to-face training in schools and universities was changed to distance eductaion, which has had different consequences. The purpose of this study was to identify and categorize educational harms and challenges using existing measures and evidence from recent international data. The results of this study can be used to better understand the impact of the COVID-19 crisis on learners' learning as a practical and generalizable framework for epidemic management in the field of education in Iran and other countries. Methods: The present qualitative study was performed using the document content analysis method. First, by reviewing electronic databases, all available documents and articles related to education and Covid-19 were identified. All multimedia files, including audio, text and video files during winter 1399 were searched in Internet websites and databases using keywords based on the above criteria. The selection of documents was purposeful considering the four criteria of JUPP. After multi-stage screening, 65 documents were finally selected and analyzed after coding. Results: Educational harms and challenges caused by Covid-19 outbreak in Iran and other countries were identified and recorded in 29 areas. Conclusion: It can be concluded that although online education is an immediate need in the process of learning and teaching with many benefits, proposing managerial and executive solutions to address the harms and challenges can form the basis of a rich method of eeducational ducation during and after the Covid-19 era.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Covid-19, Virtual education, Harms, Challenges
نویسندگان مقاله
محمد قراری | M Gharari
MSc Epidemiology, Department of Epidemiology and Biostatistics, School of Public Health, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دکترای مدیریت آموزشی، مرکز تحقیقات تروما در عملیات پلیس، معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا، تهران، ایران
رضا محمدی | R Mohammadi
Associate Professor, Department of Medical Entomology and Vector Control, School of Public Health, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دکترای روانشناسی، مرکز تحقیقات تروما در عملیات پلیس، معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا، تهران، ایران
محمود قربانی | M Ghorbani
PhD Epidemiology, Department of Epidemiology and Biostatistics, School of Public Health, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دکترای مدیریت آموزشی، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، مشهد، ایران
نشانی اینترنتی
http://irje.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2482-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
اپیدمیولوژی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات