این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Iranian Journal of Public Health، جلد ۴۹، شماره ۱۲، صفحات ۲۲۳۰۸-۲۲۳۰۸

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effectiveness of Educational Intervention on Influenza Vaccine Uptake: A Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials
چکیده انگلیسی مقاله Background: This study aimed to explore effective education method to improve influenza vaccine uptake rate. Methods: Meta-analysis of Randomized Clinical Trials was conducted in this study including subgroup analysis and publication bias test. Electronic databases comprised PubMed, EBSCO, Elsevier, Springer, Wiley, and Cochrane were searched for studies published up to Oct 8, 2019. Results: Influenza vaccination was significantly different in massages or letters intervention group (OR=1.30, 95%CI: 1.05-1.61). No heterogeneity and publication bias existed in this meta-analysis (I2=43.60%, P=0.131, Pbegg =0.754, Pegger=0.051). Conclusion: Education by messages and letters was effective according to this study. Education messages could be more efficacy combined with easer vaccine access.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله | Xiaoju ZHOU
Department of Infectious Disease, Tianjin First Center Hospital, Tianjin, China


| Xuequn ZHAO
Department of Infectious Disease, Tianjin First Center Hospital, Tianjin, China


| Jun LIU
Department of Infectious Disease, Tianjin First Center Hospital, Tianjin, China


| Wenjie YANG
Department of Infectious Disease, Tianjin First Center Hospital, Tianjin, China



نشانی اینترنتی https://ijph.tums.ac.ir/index.php/ijph/article/view/22308
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات