این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پایش، جلد ۲۰، شماره ۱، صفحات ۱۵-۲۹

عنوان فارسی شناسایی عوامل موثر در بهبود آموزش‌های ضمن خدمت مدیران مراکز مجری آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی؛ یک مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: با توجه به همکاری جهاددانشگاهی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برگزاری آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی، هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل موثر در بهبود آموزش‌های ضمن خدمت مدیران مراکز آموزش جهاددانشگاهی به عنوان مجری آموزش‌های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی است. مواد و روش کار: در این پژوهش کیفی داده‌ها از طریق مصاحبه عمیق و نیمه ‌ساختار یافته با  16 نفر از اعضای هیات علمی، متخصصان و مدیران آموزشی جهاددانشگاهی گردآوری شد. تمام داده‌ها براساس روش تحلیل مضمون تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: از تحلیل داده‌ها سه مضمون اصلی شامل عوامل آموزشی، عوامل مدیریتی و عوامل فناورانه به عنوان عوامل موثر در بهبود آموزشهای ضمن خدمت مدیران مراکز استخراج شد. نتیجه گیری: با توجه به ماموریت جهاددانشگاهی در راستای تحقق نقشه جامع علمی کشور از طریق آموزش‌های مهارتی توجه به عوامل سه‌گانه شناسایی شده برای بهبود آموزشهای ضمن خدمت مدیران مراکز آموزش این نهاد می تواند جهاددانشگاهی را در انجام ماموریتهای خود یاری نماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش ضمن خدمت، جهاددانشگاهی، آموزشهای مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی، تحلیل مضمون

عنوان انگلیسی Identifying Effective Factors for Improvement In-Service Training of Managers of Health Vocational Education and Training Centers; A Qualitative Study
چکیده انگلیسی مقاله Objective (s): The present study aimed to identify the factors for improvement in-service training of managers of health vocational education and training centers. Methods: This qualitative study was performed using semi-structured interviews with 16 faculty members and managers of Academic Center for Education, Culture and Research (ACECR). Thematic analysis method was used for data exploration. Results: The findings indicated that the improvement of in-service training of managers of vocational health education and training centers are influenced by educational factors, managerial factors and technological factors. Conclusion: Due to the expansion of ACECR affiliated Health Vocational Education and Training Centers, improvement of In-Service Training of Managers of educational centers needs more attention. The results of this study can be used as suitable solutions to improve in-service training of manager of vocational health education and training centers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله In-Service Training, ACECR, Health Vocational Education and Training, Thematic analysis

نویسندگان مقاله سیدعلیرضا علوی | SeyyedAlireza Alavi
Department of Educational Management, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran
گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران

محمد حسین پور | Mohammad Hoseeinpour
Department of Educational Management, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran
گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران

یداله مهرعلی زاده | Yadollah Mehralizadeh
Department of Educational Management, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran
گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران


نشانی اینترنتی http://payeshjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-492-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پیراپزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات