این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پایش
، جلد ۱۹، شماره ۶، صفحات ۶۹۳-۶۹۷
عنوان فارسی
وضعیت اعتباربخشی از دیدگاه پرستاران بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی ایران (مقاله کوتاه)
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: هدف از این پژوهش مقطعی(توصیفی- تحلیلی) بررسی وضعیت اعتباربخشی از دیدگاه پرستاران بیمارستانهای آموزشی- درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران بود که در سال 1397 و در میان 9 بیمارستان از 18 بیمارستان آموزشی- درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد. مواد و روش کار: 365 پرستار در این مطالعه شرکت کردندکه نمره کلی(انحراف معیار) اعتباربخشی حاصل از نتایج در آن (0/7)3 بود. از میان ابعاد اعتباربخشی، بیشترین نمره میانگین به بعد مشارکت کارکنان در اعتباربخشی (0/8)3/3 و کمترین آن به بعد آموزش کارکنان (0/8)2/7 تخصیص یافته بود. نتیجه گیری: میانگین نمره کل اعتباربخشی از دیدگاه شرکتکنندگان نشان داد که پرستاران مورد مطالعه بر این باورند که انجام اعتباربخشی بهطور کلی تاثیر متوسطی بر اهداف از پیش تعیین شده این برنامه همچون ارتقای کیفیت و ایمنی ارائه خدمات در مراکز درمانی تحت مطالعه دارد، و بهنظر میرسد پرستاران اعتقاد دارند از مشارکت آنان و آموختههایشان در زمینه پیادهسازی الزامات اعتباربخشی مراکز مراقبت سلامت استفاده مناسبی میشود، اما در عمل آموزشهایی مناسبی در این راستا دریافت نکردهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتباربخشی، پرستاران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
عنوان انگلیسی
Accreditation of hospitals affiliated to Iran University of Medical Sciences: Nurses perspective (Short-Communication)
چکیده انگلیسی مقاله
Objective (s): National accreditation standards could improve both quality of services and the patient safety. This study aimed to investigate the accreditation status from the perspective of nurses working in hospitals affiliated to Iran University of Medical Sciences. Methods: This was a cross-sectional study conducted in 9 hospitals affiliated to Iran University of Medical Sciences in 2018 and 365 nurses with at least 5-years clinical work experiences were selected by simple random sampling. Data were collected using a 54-item questionnaire that included 9 dimensions of quality, leadership, commitment and support, strategic quality planning, quality management, staff training, reward, use of data, staff involvement and benefits of accreditation. All statistical analysis was performed by SPSS-22 software using descriptive statistics. Results: The overall score of accreditation status in the present study was 3.0±0.7 that among its dimensions, the highest mean score (3.3±0.8) and the lowest mean score (2.7±0.8) was related to the 'staff involvement' and 'staff training', respectively. Conclusion: In order to better implement accreditation program of healthcare organizations, policies to reduce the number of metrics and making them more transparent seems necessary. In addition, providing desirable training for staff and giving them the financial and non-financial rewards are recommended.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Accreditation, Nursing, Iran University of Medical Sciences
نویسندگان مقاله
محمدرضا شیخیچمان | Mohammadreza Sheikhy-Chaman
School of Health Management and Information Sciences, Iran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
فرشاد فقیسلوک | Farshad Faghisolouk
School of Public Health and Safety, Shahid Beheshti University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دانشکده بهداشت و ایمنی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران
توفیق مبادری | Tofigh Mobaderi
School of Medical Sciences, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran
دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
الهام میانکوهی | Elham Miankoohi
School of Public Health, Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, Yazd, Iran
دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
ابراهیم حسنزاده | Ebrahim Hasanzadeh
School of Health Management and Information Sciences, Iran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://payeshjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-568-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پیراپزشکی
نوع مقاله منتشر شده
مقاله کوتاه
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات