این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مدیریت سلامت
، جلد ۱۳، شماره ۴۱، صفحات ۱۵-۲۰
عنوان فارسی
رابطه برند سازمانی (Branding) و شاخص های عملکردی (بیمارستان قائم(عج) مشهد؛ ۱۳۸۷
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: شخصیت برند را هسته ی مرکزی و نزدیکترین متغیردر تصمیم گیری مشتری در هنگام انتخاب م یدانند. برندینگ در خدمات بهداشتی درمانی، پدید های نوظهور است. هدف این پژوهش تعیین رابطه برندسازی با عملکرد در بیمارستان قائم مشهد بود. روش بررسی: این مطالعه از نوع همبستگی - مقطعی؛ در شش ماه هی دوم سال 87 انجام شده است. داد هها در زمین هی برندهای هتلینگ ایجاد شده با مراجعه به بیمارستان، مصاحبه با مسئولین، مشاهده تغییرات در مکان مورد مطالعه؛ و شاخ صهای عملکردی مورد مطالعه با همکاری مرکز آمار بیمارستان و با مطالعه اسناد و مدارک موجود جم عآوری شده زوج مورد تحلیل قرار گرفت هاند. t و آزمون SPSS است. داد هها با استفاده از نر مافزار آماری 12 بین ) .(p=. یافته ها: بین برندسازی و میانگین تغییرات در تعداد مراجع هکنندگان ارتباط معنادار آماری مشاهده نشد 453 نسبت ) (p=. گردش تخت 016 ،) (p=. برندسازی اتفاق افتاده در زمینه هتلینگ و تغییرات در میانگین درصد اشغال تخت 000 رابطه آماری معنادار وجود داشت. ) (p=. خالی ماندن 012 نتیجه گیری: برندسازی در بهبود عملکرد بیمارستان در محی طهای رقابتی که به دنبال جذب بیماران انتخابی م یباشند، مؤثر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برندسازی، بیمارستان، شاخص، عملکرد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد
عنوان انگلیسی
Branding and Functional Indices Relationship in Mashhad Ghaem Hospital
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Branding for health care services is a new phenomenon. Most of health care organizations have a few experiences on developing branding strategy. The aim of this study was to determine the relation between branding and functional indices in Qhaem hospital. Methods: IThis cross-sectional correlational study carried on during September 2008 until March 2009 period Study population includes Hospital Authorities in different sectors and offices and documents. Data are gathered by: interviewing with hospital’s authorities, reviewing the documents, and investigating the statistics. The analyzed by SPSS software. We used T-test to compare the groups when necessary. Results: We found significant difference between branding and average of changes on the hospital admission (P< 0. 05), percentage of bed occupancy, average of Bed turnover rate and Bed turn Over Interval (P< 0. 05). Conclusion: Branding has a positive effect on hospital's hoteling performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Branding, Hospital, Functional index, Mashhad
نویسندگان مقاله
امیر اشکان نصیری پور | aa nasiripour
محمدرضا گوهری | mr gohari
ابوالفضل نفیسی | a nafisi
نشانی اینترنتی
http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-165-76&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات