این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سلامت، جلد ۱۳، شماره ۴۱، صفحات ۱۵-۲۰

عنوان فارسی رابطه برند سازمانی (Branding) و شاخص های عملکردی (بیمارستان قائم(عج) مشهد؛ ۱۳۸۷
چکیده فارسی مقاله  مقدمه: شخصیت برند را هسته ی مرکزی و نزدیکترین متغیردر تصمیم گیری مشتری در هنگام انتخاب م یدانند. برندینگ در خدمات بهداشتی درمانی، پدید های نوظهور است. هدف این پژوهش تعیین رابطه برندسازی با عملکرد در بیمارستان قائم مشهد بود. روش بررسی: این مطالعه از نوع همبستگی - مقطعی؛ در شش ماه هی دوم سال 87 انجام شده است. داد هها در زمین هی برندهای هتلینگ ایجاد شده با مراجعه به بیمارستان، مصاحبه با مسئولین، مشاهده تغییرات در مکان مورد مطالعه؛ و شاخ صهای عملکردی مورد مطالعه با همکاری مرکز آمار بیمارستان و با مطالعه اسناد و مدارک موجود جم عآوری شده زوج مورد تحلیل قرار گرفت هاند. t و آزمون SPSS است. داد هها با استفاده از نر مافزار آماری 12 بین ) .(p=. یافته ها: بین برندسازی و میانگین تغییرات در تعداد مراجع هکنندگان ارتباط معنادار آماری مشاهده نشد 453 نسبت ) (p=. گردش تخت 016 ،) (p=. برندسازی اتفاق افتاده در زمینه هتلینگ و تغییرات در میانگین درصد اشغال تخت 000 رابطه آماری معنادار وجود داشت. ) (p=. خالی ماندن 012 نتیجه گیری: برندسازی در بهبود عملکرد بیمارستان در محی طهای رقابتی که به دنبال جذب بیماران انتخابی م یباشند، مؤثر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برندسازی، بیمارستان، شاخص، عملکرد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد

عنوان انگلیسی Branding and Functional Indices Relationship in Mashhad Ghaem Hospital
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Branding for health care services is a new phenomenon. Most of health care organizations have a few experiences on developing branding strategy. The aim of this study was to determine the relation between branding and functional indices in Qhaem hospital. Methods: IThis cross-sectional correlational study carried on during September 2008 until March 2009 period Study population includes Hospital Authorities in different sectors and offices and documents. Data are gathered by: interviewing with hospital’s authorities, reviewing the documents, and investigating the statistics. The analyzed by SPSS software. We used T-test to compare the groups when necessary. Results: We found significant difference between branding and average of changes on the hospital admission (P< 0. 05), percentage of bed occupancy, average of Bed turnover rate and Bed turn Over Interval (P< 0. 05). Conclusion: Branding has a positive effect on hospital's hoteling performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Branding, Hospital, Functional index, Mashhad

نویسندگان مقاله امیر اشکان نصیری پور | aa nasiripour


محمدرضا گوهری | mr gohari


ابوالفضل نفیسی | a nafisi



نشانی اینترنتی http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-165-76&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات