این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
تحقیقات نظام سلامت
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تأثیر روش تدریس کارگاهی برآگاهی دانشجویان در ارتباط با بیماری آنفلوآنزای (H۱N۱)A
چکیده فارسی مقاله
چکیدهمقدمه: با نظر به آنچه در ارتباط با اهمیت موضوع بیماری آنفلوآنزای (H1N1) A مطرح است و نیز اهمیت موضوع انتخاب روش آموزشی، مقاله حاضر تأثیر روش تدریس کارگاهی را در ارتباط با موضوع بیماری نوپدید همه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری دهنده آنفلوآنزای نوع A مورد بررسی قرار داد.روش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها: این مطالعه نیمه تجربی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 89-1388 انجام شد. 67 نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت در مقطع کارشناسی با استفاده از روش نمونه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. ابزار جمع&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__آوری داده&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها پرسش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__نامه خودایفای کشوری مقابله با همه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری آنفلوآنزا بود. برای تحلیل نتایج از نرم&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__افزار SPSS و روش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های آماری توصیفی و آزمون&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های آماری استفاده گردید.نتایج: روش تدریس کارگاهی تأثیر معنی&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__داری بر افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به بیماری آنفلوآنزای نوع A داشت (05/0 > P). دانشجویان دختر و پسر از نظر میزان آگاهی پس از آموزش به روش کارگاهی، اختلاف معنی&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__دار داشتند (05/0 > P).نتیجه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری: روش تدریس کارگاهی بر اساس آنچه در این مطالعه به اجرا در آمد، می&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__تواند منجر به افرایش کافی در آگاهی دانشجویان در ارتباط با بیماری&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های عفونی مسری و همه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیر شود.واژه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های کلیدی: آنفلوآنزای نوع A، روش تدریس کارگاهی، آگاهی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of Educational Workshop Method on H1N1 Influenza-Related Knowledge of Students of Isfahan University of Medical Sciences, Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract:  __AWT_NOKT_COMMA__ Introduction: Due to the importance of influenza type A (H1N1) as an epidemic disease as well as the type of educational method applied, this study investigated the effects of educational workshop method on students&apos__AWT_NOKT_COMMA__ influenza type A (H1N1)-related knowledge.  __AWT_NOKT_COMMA__ Methods: In this quasi-experimental study 67 undergraduate students in School of Health, Isfahan University of Medical Sciences, were selected through random sampling method. The national self-administered questionnaire about influenza pandemic was used for data collection. For analyzing data, SPSS version 17 was used to perform descriptive and inferential statistical tests.  __AWT_NOKT_COMMA__ Results: The effect of educational workshop on knowledge of students about influenza type A was significant (P <__AWT_NOKT_COMMA__ 0.05). The level of knowledge after educational workshop method was significantly different among female and male students (P <__AWT_NOKT_COMMA__ 0.05).  __AWT_NOKT_COMMA__ Conclusion: Educational workshop method can sufficiently increase students&apos__AWT_NOKT_COMMA__ knowledge about influenza type A (H1N1).  __AWT_NOKT_COMMA__
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهری رجالی | مهري رجالي
مربي، گروه آمار واپيدميولوژي، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان
مربی، گروه آمار واپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان
مریم هادیپور | مريم هاديپور
دانشجو کارشناسي ارشد ، کميته تحقيقات دانشجويي، گروه آمار و اپيدميولوژي، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان
دانشجو کارشناسی ارشد ، کمیته تحقیقات دانشجویی، گروه آمار و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان
حسین مولوی وردنجانی | حسين مولوي وردنجاني
دانشجوي دکتري اپيدميولوژي، گروه آمار و اپيدميولوژي، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي کرمان، کرمان
دانشجوی دکتری اپیدمیولوژی، گروه آمار و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان
نشانی اینترنتی
http://hsr.mui.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-39-142&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات