این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۲۹-۳۵
عنوان فارسی
تاثیر نقشه مفهومی در تقویت مهارت خواندن و درک مطلب درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان پزشکی در جهت یادگیری پایدار و عمیق
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: این مطالعه با هدف تعیین تأثیر روش نقشه مفهومی در تقویت مهارت خواندن و درک مطلب درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان پزشکی در جهت یادگیری پایدار و عمیق در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد. روش کار: پژوهش حاضر، یک طرح نیمه آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون و ارائهی آموزش ویژه میباشد. جامعه آماری این پژوهش 70 نفر دانشجوی دختر و پسر رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بجنورد میباشند، که در دو گروه مداخله و کنترل و در هر گروه 35 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. گروه مداخله با استفاده از نقشه مفهومی و گروه کنترل به شیوه سنتی مطالب آموزشی تحلیل شدند. SPSS. و با نرم افزار 20 t یکسانی را آموزش دیدند. دادهها با استفاده از آزمون مستقل در پیشآزمون نشان میدهد که اختلاف معناداری بین این دو گروه از لحاظ عملکرد t یافتهها: نتایج به دست آمده از آزمون مستقل در پسآزمون نیز نشان میدهد که اختلاف t وجود ندارد. از طرف دیگر نتایج به دست آمده از آزمون P= در سطح 0.05 وجود دارد. P= معناداری بین گروهها از لحاظ عملکرد در سطح 0.05 نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر تأثیر مثبت نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن و درک مطلب در درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان پزشکی را نشان داد. نتایج همچنین بیانگر آن است که گروه مداخله در این مطالعه عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل داشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نقشه مفهومی دانشجویان پزشکی مهارت خواندن و درک مطلب زبان اتگلیسی عمومی
عنوان انگلیسی
The Effect of Concept Map on Improving English Reading Comprehension Skill of Medical Students’ in General English Language Course for Deep and Permanent Learning
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: This study aimed to investigate the effect of concept map technique for strengthening reading comprehension skill of medical students' in general English language course for deep and permanent learning at North Khorasan University of Medical Sciences. Methods: The current study is a quasi-experimental design with pre-test and post-test and treatment. The population of this study is 70 medical students at Bojnourd University of Medical Sciences, who were randomly selected in two groups of intervention and control. The intervention group used the concept map as a teaching a learning technique and the control group received the same training materials in the traditional way. Data were analyzed using t-test and SPSS.20 software. Results: As the results revealed there weren't a significant difference at the level of (p =0.05) between the mean scores of both groups in pre-test. On the other hand, the statistical analysis revealed a significant difference at the level of (p =0.05) between the mean scores of both groups in favor of the intervention group in post-test. Conclusions: According to the results of the pretest, it can be concluded that before this study reading comprehension skills of medical students' in general English language course in both intervention and control groups were the same. The result of post-test also revealed that, the concept map is effective in improving reading comprehension skills of medical students' in general English language course.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Concept Map Medical Students Reading Comprehension Skill General English Language Course
نویسندگان مقاله
اکبر صولتی | Akbar Solati
حسن نامدار احمدآباد | Hasan Namdar Ahmadabad
الهام رحمان زاده | Elham Rahmanzadeh
مهران وطنچیان | Mehran Vatanchiyan
نشانی اینترنتی
http://journal.nkums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-70&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علوم پایه
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات