این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت سلامت
، جلد ۱۳، شماره ۳۹، صفحات ۵۵-۶۴
عنوان فارسی
نتایج خود ارزیابی براساس مدل جایزه ی ملی کیفیت ایران دربیمارستان مرکزی صنعت نفت؛ ۱۳۸۵ (INQA)
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: مدیران سازمان های بهداشتی درمانی باید با بهره گیری مطلوب از ابزارهای دانش مدیریت، کیفیت خدمات بهداشتی درمانی را ارتقاء دهند. ارزیابی عملکرد ابزارمهمی جهت اندازه گیری میزان دستیابی سازمان به اهدف کیفی و دستیابی به تعالی عملکرد است. یکی از جامع ترین الگوهای ارزیابی عملکرد در کشورما مدل جایزه ملی کیفیت ایران می باشد. روش بررسی: این پژوهش مورد کاوی توصیفی- کاربردی درسال 1385 انجام شده است.جامعه ی آماری پژوهش رامدیران، روسا و مسئولین بخش های مختلف بیمارستان تشکیل دادند.ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد مدل جایزه ی ملی کیفیت ایران است. داده ها درقالب معیارهای نه گانه ی مدل جمع آوری؛ وامتیاز هریک از معیارها؛ و کل بیمارستان محاسبه شده است. یافته ها: امتیازهای به دست آمده به ایِن شرح است: رهبری 58 درصد، خط مشی و استراتژی، کارکنان، شرکا و منابع، فرایندها، نتایج مشتری، نتایج کارکنان، نتایج جامعه، نتایج کلیدی عملکرد؛ به ترتیب: 56.2 درصد، 42 درصد، 55 درصد، 53.5 درصد، 51 درصد، 41 درصد، 46 درصد و 60.5 درصد. مجموع امتیازها 522 از 1000 محاسبه شد. نتیجه گیری: این بیمارستان می تواند پس از تکمیل اساسنامه جایزه وارائه ی مستندات لازم و کافی، متقاضی دریافت تندیس سیمین جایزه باشد. توصیه می شود مدیران بیمارستان توجه ویژه ای به معیارهای کارکنان، نتایج کارکنان و نتایج جامعه به عنوان نواحی بهبود داشته باشند و با آموزش بیشتر، زمینه ی درک مناسبتر مفاهیم مدل جایزه ی ملی کیفیت ایران فراهم کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خودارزیابی،بیمارستان،مدل جایزه ی ملی کیفیَت ایران
عنوان انگلیسی
The Self-Assessment Results, Based on Iran National Quality Award in Central Hospital of Oil Industry- 1385
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The healthcare organization directors should utilize the quality management tools properly to improvement healthcare services. The is a crucial tool to measure achievement to organization quality goals ,and to improvement performances. The Iran National Quality Award is the most comprehensive model for performance assessment. Methods: This is a descriptive case assessment, applied, research carried out in 2005.The statistical community are the managers, directors, and authorities in the hospital wards. The data collection tools are the standard questionnaires of The Iran National Quality Award. Data are collected according nine models, criteria and their scores calculated for each criterion, and for Hospital. Results: Acquired scores are as followed: leadership, strategy, personnel's resource and shareholders, processes, customers, benefits, personnel benefits, community benefits, and applied key benefits 58%, 56.2%,42%,55%,53.5%,51% ,41,46%,and 60.5% respectively. The total score was found 522 of 1000. Conclusion: The Hospital may applicant for acquiring Iran National Quality Award after completing Award Constitution and providing required evidences. We recommend the Hospital to pay specific attention on improvement personnel, personnel's benefits, and community benefits criteria and by more training provides a proper understanding of Iran National Quality Award concepts.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Self-assessment, Hospital, Iran National Quality Award
نویسندگان مقاله
مهدی قمری | m qamary
امیراشکان نصیری پور | aa nasiri pour
ایرج کریمی | i karimi
نشانی اینترنتی
http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-165-73&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
Full Text
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات