این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۶، شماره ۴، صفحات ۲۹۶-۲۹۹
عنوان فارسی
پژوهش در آموزش اکوکاردیوگرافی: شناخت روش های پژوهش کیفی
چکیده فارسی مقاله
امروزه بسیاری از آموزشگران بالینی که خود پژوهشگر در زمینه بالینی یا در زمینه آموزش پزشکی میباشند، به طور عمده از پژوهش کمی بهره میگیرند و درصدد تعیین روابط بین متغیرها و شناسایی رابطه علی و معلولی بین تعداد معدودی از متغیرها در تعداد زیادی از افراد میباشند. آنها در پی چرایی پدیدهها در محیطی که پژوهشگران آن را تدارک دیدهاند، می باشد. اما پژوهش کمی نمیتواند چگونگی پدیدهها را روشن نماید، درحالی که پژوهش کیفی با مطالعه تعدادی زیادی از متغیرها در تعداد کمی از افراد، در محیطی طبیعی، توانایی شناخت چگونگی را دارد (3-1). در اکوکاردیوگرافی که یک روش تصویربرداری غیر تهاجمی از قلب میباشد و هسته بسیاری از تصمیمگیری های بالینی در رشته بیماریهای قلب و عروق میباشد، آموزشگر بالینی نیاز به کسب مجموعهای پیچیده از مهارتهای شناختی، ادراکی و بدنی دارد. از این رو شناخت و درک کامل و عمیق محیط آموزشی در شرایط طبیعی توسط آموزشگر میتواند به فراگیر برای یادگیری بهتر کمک نماید. در این نوشتار به معرفی مختصر پژوهش کیفی و رویکردهای آن در بستر آموزش اکوکاردیوگرافی می پردازیم.undefined
کلیدواژههای فارسی مقاله
اکوکاردیوگرافی، پژوهش کیفی، پژوهش در آموزش
عنوان انگلیسی
Research in Echocardiography Education: Introduction to Qualitative Research Methods
چکیده انگلیسی مقاله
Research in Echocardiography Education: Introduction to Qualitative Research Methods
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
echocardiography, qualitative research, research in education
نویسندگان مقاله
علی حسین ثابت | Ali Hosseinsabet
Faculty of Medicine, Cardiology Department, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دانشکده پزشکی، گروه قلب و عروق، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
بهاره وفایی | bahareh vafaei
Student of Educational Researches, Payame Noor University, Karaj Center, Karaj, Iran
گروه تحقیقات آموزشی، دانشگاه پیام نور، مرکز کرج، کرج، ایران
محسن شکری خیرآبادی | mohsen shokri-khirabadi
Student of Educational Researches, Payame Noor University, Karaj Center, Karaj, Iran
گروه تحقیقات آموزشی، دانشگاه پیام نور، مرکز کرج، کرج، ایران
مهدی خدائی ورپشتی | mehdi khodaei-varposhti
Student of Educational Researches, Payame Noor University, Karaj Center, Karaj, Iran
گروه تحقیقات آموزشی، دانشگاه پیام نور، مرکز کرج، کرج، ایران
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-806-5&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
قلب
نوع مقاله منتشر شده
نامه به سردبیر
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات