این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۶، شماره ۴، صفحات ۲۹۶-۲۹۹

عنوان فارسی پژوهش در آموزش اکوکاردیوگرافی: شناخت روش های پژوهش کیفی
چکیده فارسی مقاله امروزه بسیاری از آموزشگران بالینی که خود پژوهشگر در زمینه بالینی یا در زمینه آموزش پزشکی می­باشند، به طور عمده از پژوهش کمی بهره می­گیرند و درصدد تعیین روابط بین متغیرها و شناسایی رابطه علی و معلولی بین تعداد معدودی از متغیرها در تعداد زیادی از افراد می­باشند. آن­ها در پی چرایی پدیده­ها در محیطی که پژوهشگران آن را تدارک دیده­اند، می باشد. اما پژوهش کمی نمی­تواند چگونگی پدیده­ها را روشن نماید، در­حالی که پژوهش کیفی با مطالعه تعدادی زیادی از متغیرها در تعداد کمی از افراد، در محیطی طبیعی، توانایی شناخت چگونگی را دارد (3-1). در اکوکاردیوگرافی که یک روش تصویربرداری غیر تهاجمی از قلب می­باشد و هسته بسیاری از تصمیم­گیری های بالینی در رشته بیماری­های قلب و عروق می­باشد، آموزشگر بالینی نیاز به کسب مجموعه­ای پیچیده از مهارت­های شناختی، ادراکی و بدنی دارد. از این رو شناخت و درک کامل و عمیق محیط آموزشی در شرایط طبیعی توسط آموزشگر می­تواند به فراگیر برای یادگیری بهتر کمک نماید. در این نوشتار به معرفی مختصر پژوهش کیفی و رویکردهای آن در بستر آموزش اکوکاردیوگرافی می پردازیم.undefined
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اکوکاردیوگرافی، پژوهش کیفی، پژوهش در آموزش

عنوان انگلیسی Research in Echocardiography Education: Introduction to Qualitative Research Methods
چکیده انگلیسی مقاله Research in Echocardiography Education: Introduction to Qualitative Research Methods
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله echocardiography, qualitative research, research in education

نویسندگان مقاله علی حسین ثابت | Ali Hosseinsabet
Faculty of Medicine, Cardiology Department, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دانشکده پزشکی، گروه قلب و عروق، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران

بهاره وفایی | bahareh vafaei
Student of Educational Researches, Payame Noor University, Karaj Center, Karaj, Iran
گروه تحقیقات آموزشی، دانشگاه پیام نور، مرکز کرج، کرج، ایران

محسن شکری خیرآبادی | mohsen shokri-khirabadi
Student of Educational Researches, Payame Noor University, Karaj Center, Karaj, Iran
گروه تحقیقات آموزشی، دانشگاه پیام نور، مرکز کرج، کرج، ایران

مهدی خدائی ورپشتی | mehdi khodaei-varposhti
Student of Educational Researches, Payame Noor University, Karaj Center, Karaj, Iran
گروه تحقیقات آموزشی، دانشگاه پیام نور، مرکز کرج، کرج، ایران


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-806-5&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده قلب
نوع مقاله منتشر شده نامه به سردبیر
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات