این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۶، شماره ۳، صفحات ۱۸۸-۱۹۳

عنوان فارسی چطور یک متخصص آمار زیستی شویم: راهنمای یادگیری دوره کارشناسی ارشد آمار زیستی
چکیده فارسی مقاله               مقدمه: این مطالعه با هدف طراحی راهنمای یادگیری دوره کارشناسی ارشد آمار زیستی انجام شده است. روش بررسی: به منظور تدوین راهنمای یادگیری،  بررسی متون انجام و با استفاده از نظرات متخصصین نسخه اولیه راهنمای یادگیری تدوین شد.در گام دوم راهنمای یادگیری تدوین شده به صورت پایلوت در اختیار دانشجویان، فارغ­التحصیلان و مدرسین آمار­زیستی گروه آمار زیستی دانشگاه شهید صدوقی قرار گرفت.در گام سوم نظرخواهی در رابطه با شاخص روایی ظاهری و محتوایی از دیدگاه صاحبنظران این رشته که استادان آمار زیستی سراسر کشور بودند، به صورت الکترونیکی انجام شد. نتایج: راهنمای یادگیری حاضر شامل مروری بر عناوین دوره، اهداف و نتایج یادگیری، پیش­نیازهای آموزشی، جدول زمانبندی راهبردهای یادگیری، فرصت­های یادگیری، ارزیابی و منابع بیشتر برای مطالعه است. این عناوین در متن حاضر به صورت خلاصه ارائه شده است. شاخص روایی ظاهری و محتوایی به ترتیب 87% و 92% گزارش شد. نتیجه‌گیری: به نظر می­رسد دسترسی به راهنمای یادگیری در شروع دوره کارشناسی ارشد آمار زیستی می­تواند فراگیر را بهتر در مسیر یادگیری قرار دهد و لزوم تدوین یک راهنمای یادگیری واحد در سطح ملی می­تواند کارگشا باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله راهنمای یادگیری، کارشناسی ارشد آمارزیستی، ابزار آموزشی

عنوان انگلیسی How to Become a Biostatistician: A study guide of Master's Degree in BioStatistics
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The aim of this study was to design of the study guide for the Master of BioStatistics program.  Methods: In order to develop the study guide, the literature was reviewed and the first draft of the study guide was compiled using the opinions of experts. Then the face and content validity of the index was assessed from the perspective of the faculty members of Biostatistics across the country through electronic survey. Result: The present study guide includes a review of course titles, learning objectives and outcomes, educational prerequisites, a schedule of learning strategies, learning opportunities, assessment, and more resources for study. These titles are summarized in the present text. The face and content validity index were reported to be 87% and 92%, respectively. Conclusion: It seems that access to the study guide at the beginning of a master's degree in Biostatistics can put the learner on a better learning path, and the need to develop a unified study guide at the national level can be beneficial for the learners.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Study Guide, Master of Biostatistics, Educational Tools

نویسندگان مقاله سوده شهسواری | soodeh shahsavari
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران.

فاطمه کشمیری |
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران.

سارا جام برسنگ |
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران.


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-873-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات