این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۱۰۹-۱۱۹

عنوان فارسی راهکارهای ارتقای اعتماد به نفس بالینی در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه مروری
چکیده فارسی مقاله مقدمه: یکی از مسئولیت‌­های دانشگاه­‌ها، پرورش پرستارانی است که در مهارتهای بالینی و اعتماد به نفس داشته باشند. اعتماد به نفس، یکی از اصول کار بالینی است و دانشجویان پرستاری دارای اعتماد به نفس افرادی کارآمدتر هستند. این مطالعه مروری، یافتن راهکار­هایی برای بهبود اعتماد به نفس در دانشجویان پرستاری را هدف قرار داد. روش بررسی: در این مطالعه مروری، ابتدا با استفاده از کلید واژه‌­های اعتماد به نفس، اعتماد به نفس حرفه‌ای و اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری به فارسی،Self confidence، Professional confidence و Nursing student به انگلیسی به صورت جدا و ترکیبی بین سال­‌های 2008 تا 2018 جستجو انجام شد که در مجموع 1536 مقاله از پایگاه‌های اطلاعاتی Magiran، SID، IranMedex، IranDoc در منابع CINAHL، Medline، Ovid، Science Direct، ProQuest بدست آمد. متن کامل مقالات از نظر معیار­های ورود و خروج بررسی و در نهایت 16 مقاله برای تجزیه و تحلیل نهایی انتخاب شد. نتایج: یافته­‌ها حاکی از تأثیر برنامه آموزشی کوتاه‌­مدت بر مهارت‌های اعتماد به نفس دانشجویان دوره کارشناسی پرستاری بود. مطالعات نشان دادند یادگیری مبتنی بر شبیه‌­سازی توانایی­‌های بیشتری را از نظر دانش، تفکر انتقادی، درک بالینی و ایجاد رضایت در دانشجویان ایجاد می‌­کند. نتیجه‌گیری: مداخلات آموزشی مبتنی بر شبیه­‌سازی اثرات ویژه­‌ای در زمینه ارتقای اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری دارد و به دلیل تأثیر مثبت آن بر اعتماد به نفس دانشجویان، این روش به عنوان یک روش برتر آموزشی در دانشجویان پرستاری پیشنهاد می­‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دانشجویان، اعتماد به نفس، پرستاری، راهکار

عنوان انگلیسی Strategies to improve clinical confidence in nursing students' c: A Narrative review
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Universities are responsible for nurturing nurses who have clinical skills and confidence. Self-confidence is one of the main components of clinical work and, nursing students have more efficient self-confidence. This review study aimed to find strategies for self-confidence improvement in nursing students. Methods: To conduct this review study initially, using the keywords self-confidence, professional self-confidence and the self-confidence of nursing students in Persian and English, separately and in combination, between 2008 and 2018, a total of 1536 articles were obtained from Medline, CINAHL, ProQuest, Ovid and Science Direct databases. The full text of the articles was reviewed for inclusion and exclusion criteria and finally, 16 articles were selected for the final analysis. Result: The findings indicated the efficacy of the short-term educational program on self-confidence skills of baccalaureate nursing students. Studies have shown that students demonstrate greater abilities in terms of knowledge, critical thinking, clinical understanding, or satisfaction upon simulation-based learning. Conclusion: Simulation-based nursing educational interventions have strong and special educational effects in the field of psychology, especially in promoting the self-confidence of nursing students. Therefore, due to its positive effect on students' self-confidence, this method is proposed as a superior educational method in nursing students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Nursing, Students, Self-Confidence, Strategy

نویسندگان مقاله شهناز احراری | shahnaz ahrari
Ph.D Student, School of Nursing and Midwifery, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran.
دانشجوی دکترای پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

فاطمه حشمتی نیوی | Fatemeh Heshmati Nabavi
Associate Professor of Nursing, Midwifery Care Research Center, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran.
دانشیار پرستاری، مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

نرگس طوقیان چهارسوقی | narges toghian chaharsoughi
Instructor, Nursing and Midwifery Sciences Development Research Center, Najafabad Branch, Islamic Azad University, Najafabad, Iran.
مربی، گروه پرستاری، مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاری و مامایی، واحد نجف اباد، دانشگاه ازاد اسلامی، نجف اباد، ایران


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1196-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات