این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۴۷-۵۴

عنوان فارسی تأثیر برگزاری گراندراند مجازی بر میزان رضایتمندی و سطح یادگیری دانشجویان رشته‌های فیزیوتراپی و گفتاردرمانی در دوران پاندمی ویروس کرونا
چکیده فارسی مقاله  چکیده مقدمه: با شیوع ویروس کرونا و ناتوانی و عدم حضور دانشجویان در محیط‌های بالینی، سیستم آموزشی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور جهت رفع کمبودهای آموزش بالینی تصمیم به برگزاری گراند­راند مجازی در آموزش واحدهای مذکور گرفت. هدف از این پژوهش، بررسی میزان رضایت و سطح یادگیری دانشجویان از برگزاری گراند­راند بود. روش بررسی: مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی بود. جامعه مورد مطالعه 36 تا از دانشجویان کارشناسی دو رشته فیزیوتراپی و گفتار­درمانی بودند؛ گراند­راند در موارد خاص بیماری برای دانشجویان در آموزش واحدهای بالینی به شکل مجازی ارائه گردید. جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از یک پرسش­نامه محقق ساخته برای ارزیابی میزان رضایت از برگزاری گراند­راند مجازی و همچنین یک آزمون الکترونیک جهت بررسی میزان یادگیری از مباحث مطرح شده صورت گرفت. نتایج: اکثریت دانشجویان رضایت متوسط تا زیاد بالای 70 درصد از برگزاری گراند­راند مجازی در دو گروه گفتاردرمانی و فیزیوتراپی داشتند. اختلاف معنی­‌داری بین نمرات آزمون علمی قبل و بعد از گراند­راند گروه گفتاردرمانی نشان داده شد (002/0  p-value =). در حالیکه در گروه فیزیوتراپی اختلاف معنی‌­داری بین نمرات قبل و بعد از آزمون به دست نیامد (3/0 p-value =). نتیجه‌گیری: با توجه به میزان رضایت دانشجویان از برگزاری گراند­راند و افزایش سطح دانش آنها پیشنهاد می­‌شود به خصوص در شرایط پاندمی ویروس کرونا و عدم امکان آموزش حضوری، برگزاری بحث‌­های گروهی مجازی در واحد­های آموزش بالینی در سایر دانشکده­‌های علوم توانبخشی و رشته‌­های وابسته صورت گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله گراند راند، مجازی، رضایتمندی، یادگیری

عنوان انگلیسی The Effect of a Virtual Grand Round on Satisfaction and the Level of Learning of Physiotherapy and Speech Therapy Students during the Coronavirus Pandemic
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: With the Coronavirus pandemic, disability and the students' absence in clinical settings, the educational system of the Faculty of Rehabilitation Sciences of Jundishapur University of Medical Sciences decided to hold a virtual grand round, teaching the clinical courses to address the shortcomings of clinical education. This study aimed to investigate the level of satisfaction and learning of students from holding the Grand Round. Methods: The present study was quasi-experimental study. The study population consisted of 36 undergraduate students in physiotherapy and speech therapy; The Grand Round in specific cases of the disease was presented to students, in the clinical training. Data were collected using a researcher-made questionnaire to assess the level of satisfaction with the virtual grand round and an electronic test to assess learning from the topics. Results: The majority of students were moderate to highly satisfied (more than 70%) with the virtual grand round in speech therapy and physiotherapy groups. There was a significant difference between test scores before and after the grand round of the speech therapy group (P= 0.002), whereas, in the physiotherapy group there was no significant difference between the scores before and after the test (P= 0.3). Conclusions: Regarding the level of students' satisfaction retaining the Grand Round and increasing their level of knowledge, it is suggested that virtual group discussions be held in clinical education courses in other faculties of rehabilitation sciences and related fields, especially during pandemic conditions of coronavirus and the impossibility of face-to-face training.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Virtual grand round, Satisfaction, Learning, Physical therapy, Speech therapy

نویسندگان مقاله مریم سعادت | Maryam Saadat
Musculoskeletal Rehabilitation Research Center ,Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

نگین مرادی | Negin Moradi
Musculoskeletal Rehabilitation Research Center ,Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

محمدجعفر شاطرزاده | Mohammadjafar Shaterzadeh
Musculoskeletal Rehabilitation Research Center ,Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

ندا اورکی فر | Neda Orakifar
Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
دانشکده علوم توانبخشی، مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

معصومه حسینی بیدختی | Masoumeh Hosseini Beidokhti
Musculoskeletal Rehabilitation Research Center ,Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

امین بهداروندان | Amin Behdarvandan
Musculoskeletal Rehabilitation Research Center ,Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

بهنوش طحان زاده | Behnoosh Tahanzadeh
Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
دانشکده علوم توانبخشی، مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

مجید سلطانی | Majid Soltani
Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
دانشکده علوم توانبخشی، مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

ناهید پیرایه | Nahid Pirayeh
Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
دانشکده علوم توانبخشی، مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

مهرنوش کریمی | Mehrnoosh karimi
Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
دانشکده علوم توانبخشی، مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

پیمان زمانی | peyman Zamani
Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
دانشکده علوم توانبخشی، مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

پروانه رحیمی فر | Parvaneh rahimifar
Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
دانشکده علوم توانبخشی، مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

مایده مقتدر | Maedeh Moghtader
Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
دانشکده علوم توانبخشی، مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

حسن خرمشاهی | Hassan Khoramshahi
Ahvaz Jundishapur University of Medical sciences
دانشکده علوم توانبخشی، مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1183-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات