این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۶۶-۷۶
عنوان فارسی
تبیین تجارب اساتید در روند نگارش پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی: یک مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: یکی از بخشهای مهم دوران تحصیلات تکمیلی نگارش پایاننامه است که جنبه آموزشی و پژوهشی داشته و برای دانشجو و اساتید تجربهای منحصر به فرد میباشد. مطالعه حاضر با هدف تبیین تجارب اساتید دانشگاه علوم پزشکی کردستان در روند نگارش پایاننامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام شد. روش بررسی: مطالعه حاضر با رویکرد کیفی و به روش تحلیل محتوای قراردادی در سال 1398 انجام شد. با روش نمونهگیری هدفمند 12 استاد شاغل در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تجربه مشارکت در پایاننامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به عنوان استاد راهنما انتخاب و با آنان مصاحبه نیمه ساختارمند بهعمل آمد. مصاحبهها ضبط، دستنویس و با روش تحلیل محتوی قراردادی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: از تحلیل دادهها چهار طبقه 1) آمادهنبودن دانشجو، 2) اولویتنداشتن تحصیل، 3) کار گروهی ضعیف و 4) مشکلات اجرائی در رابطه با تجارب مشارکتکنندگان در روند نگارش پایاننامه استخراج گردید. نتیجهگیری: با توجه به یافتههای مطالعه و نقش مهم اساتید و دانشجویان در روند نگارش پایاننامه ایجاد آمادگی و درگیر شدن بیشتر دانشجویان با روند نگارش پایاننامه، برنامهریزی جهت هماهنگی بین بخشهای مختلف، تقویت روحیه کار گروهی و بهبود سیاستها جهت ارتقاء روند نگارش پایاننامه پیشنهاد میگردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تجربه، استاد، پایاننامه، تحصیلات تکمیلی، مطالعه کیفی
عنوان انگلیسی
Exploring the Experiences of Professors in the Process of Writing Graduate Students' Dissertations: A Qualitative Study
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: One of the essential parts of postgraduate education is writing a thesis that has educational and research aspects which is an exclusive experience to students and teachers. The purpose of this study was to explore the teachers 'experiences of Kurdistan University of Medical Sciences on the process of writing a dissertation among postgraduate students. Methods: The present study was carried out with a qualitative approach and a qualitative content analysis method in 2019. By using the purposeful sampling method, 12 professors who worked at the Kurdistan University of Medical Sciences and having experience as a supervisor dissertation of postgraduate students have been selected and the semi-structured interviews conducted with them. The interviews recorded, transcribed, and analyzed by the content analysis method. Results: From data analysis of experiences of the participants as a supervisor at the dissertation of postgraduate students writing process, four categories of results have been extracted: 1. Student unpreparedness, 2. Not a priority of education, 3. Poor teamwork, and 4. Executive problems. Conclusion: According to the findings, to prepare and more involving students with the process of writing a dissertation, to plan for coordination between different sections, to strengthen the spirit of teamwork, to improve policies and to upgrade the process of writing a dissertation recommended.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Experience, Professor, Dissertation, Postgraduate Education, Qualitative Study
نویسندگان مقاله
سینا ولیئی | Sina Valiee
Research Institute for Health Development, Kurdistan University of Medical Sciences, Sanandaj, Iran
مرکز تحقیقات مراقبت بالینی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، سنندج، ایران
پروانه تیموری | Parvaneh Timori
Research Institute for Health Development, Kurdistan University of Medical Sciences, Sanandaj, Iran.
مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، سنندج، ایران.
طاهره پاشائی | Tahereh Pashaei
Research Institute for Health Development, Kurdistan University of Medical Sciences, Sanandaj, Iran.
مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، سنندج، ایران.
افشین بهمنی | Afshin Bahmani
Research Institute for Health Development, Kurdistan University of Medical Sciences, Sanandaj, Iran.
مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، سنندج، ایران.
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1155-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
گزارش کوتاه
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات