این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۱۹۴-۲۰۵

عنوان فارسی سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین الملل یزد
چکیده فارسی مقاله مقدمه: ارزیابی آمادگی یادگیری الکترونیکی، از مقدمات توسعه یادگیری الکترونیکی است. این پژوهش با هدف سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین­الملل یزد انجام گرفت. روش بررسی: پژوهش حاضر با روش توصیفی- پیمایشی- مقطعی انجام شد. گروه نمونه به حجم 437 نفر متشکل از مدیران، اساتید، کارمندان دانشگاه به روش تصادفی ساده و دانشجویان به روش تصادفی طبقه ­ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ­ها از پرسشنامه محقق ساخته اقتباسی از چارچوب خان با سه بعد سازمانی، فناوری و تحلیل مخاطبین با روایی مورد تائید اساتید و پایایی به روش همسانی درونی و ضریب آلفای کرونباخ برابر با 0/7 استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ­ها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد، انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون t تک گروهی) استفاده شد. 0/05 به عنوان سطح معنی داری در نظر گرفته شد. نتایج: با جمع نظر کل گروه نمونه و مقدار آماره  tتفاوت میانگین وزنی پاسخ ­های گروه با نقطه 50 درصدی در بعد سازمانی، فناوری و تحلیل مخاطبین به ترتیب برابر با 4/07، 2/21 و 2/98 و در کل برابر 2/85 بزرگتر از مقدار بحرانی جدول با درجه آزادی 436 با احتمال خطای کمتر از 0/05 است، بنابراین تفاوت معنی داری بین میانگین وزنی کل گروه نمونه و نمره 50 وجود داشت، در نتیجه این دانشگاه به حد بیشتر از نقطه 50 درصدی برای آمادگی پیاده­ سازی یادگیری الکترونیکی دست یافته است. نتیجه‌گیری: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین­الملل یزد آمادگی لازم برای پیاده­ سازی یادگیری الکترونیکی دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله یادگیری، یادگیری الکترونیکی، آمادگی یادگیری الکترونیکی

عنوان انگلیسی Evaluating E-Learning Readiness of the International Campus of Shahid Sadooghi Medical Sciences University of Yazd
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Assessing e-learning readiness is one of the prerequisites for e-learning development. The aim of this study was to assess the readiness of e-learning in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, Yazd International Campus. Methods: This study is conducted by descriptive-survey-cross-sectional method. A sample group of 437 individuals consisting administrators, professors, and staff were selected by simple random sampling, and students were selected by stratified random sampling. For data collection, a researcher-made questionnaire adapted from Khan frame work with three dimensions of organization, technology and audience analysis with validity approved by professors and reliability by internal consistency method and Cronbach's alpha coefficient equal to 0.7 was used. Descriptive statistics (mean, standard deviation, standard deviation) and inferential statistics (one-group t-test) were used to analyze the data with a significant level of 0.05. Result: By summing up the total sample group and the value of t-statistic, the difference in weighted average of the group responses with a 50% point in the organizational, technology and audience analysis dimensions were equal to 4.07, 2.21 and 2.98, respectively, and in total equal is 2/85 Larger than the critical value of the table with a degree of freedom of 436 with an error probability of less than 0.05. Hence, there was a significant difference between the weighted average of the whole sample group and a score of 50 which means the university is more than 50% ready to implement learning electronically. Conclusion: the International Campus of Shahid Sadooghi Medical Sciences University of Yazd is prepared for e-learning project.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Learning, E-learning, E-learning readiness

نویسندگان مقاله مهناز مسعودنیا | Mahnaz Masoudnia
master of Educational Technology, Allameh Tabatbaei University,Tehran, Iran
کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-317-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات