این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
بهداشت و توسعه
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۸۳-۹۹
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of School Health Educators Experience on the Orientation of School Health Education Programs: A Conventional Content Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Today, school health educators teach health problems based on their views and beliefs, in schools. The purpose of this study was to explore the experience of school health educators toward the orientation of school health education programs. Methods: This research was carried out qualitatively using content analysis. Ten Dehloran health educators were selected through purposeful sampling and were deeply interviewed with semi-structured questions. Then the content of the interviews was analyzed using conventional content analysis. Results: The results reveal that school health educators have eighteen sub-categories in the format of six curriculum orientation themes which are Culture makers, Cooperative, Analysists, Administrative – Task oriented, Assignment oriented, and Trans-school. Conclusion: Curriculum planners and educators have to consider instructors orientation types, before designing and developing a curriculum for school health.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Curriculum orientation, Health educators, content analysis, Health Education
نویسندگان مقاله
Ahmad Malekipour |
Seid Mohammad Ali Mirjaleli |
نشانی اینترنتی
http://jhad.kmu.ac.ir/article_91309_d0339443e4b47ff3ffb6b545600d25ea.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات