این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 آذر 1404
Journal of Advances in Medical Education and Professionalism
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۶۴-۶۵
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Hands-on brain slicing activity based on Gagné’s instructional model: A novel pedagogy for mastering neuroanatomical cross sections
چکیده انگلیسی مقاله
Comprehending the cross sectional anatomy of brain is one of the ultimate objective of neuroanatomy teaching. We cannot deny the fact that any physician or radiologist or surgeon who is inclined towards neuroscience should be a master in interpreting the brain cross sections. However, the literature search on this topic hardly yields valuable educational pedagogies whereby neurology residents could learn brain cross sectional anatomy. We, in our institute, have developed an educational pedagogy to fit that purpose and we wish to disseminate the details of pedagogy alongside the cognitive principles involved in it. This pedagogy serves as a valuable bridge between anatomy and neurology. We feel that this topic is much salient in the contemporary era and would enable neurologists to try this in their corresponding institutes.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
neuroanatomy, cross sections, Pedagogy, Slicing
نویسندگان مقاله
RAJASEKHAR S.S.S.N |
Department of Anatomy, Jawaharlal Institute of Postgraduate Medical Education and research, Puducherry – 605006, India
DINESH KUMAR. V |
Department of Anatomy, Jawaharlal Institute of Postgraduate Medical Education and research, Puducherry – 605006, India
نشانی اینترنتی
https://jamp.sums.ac.ir/article_48046_9f908cca4f5e77c3e2bc591d578278aa.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات