این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Advances in Medical Education and Professionalism، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۱۸۵-۱۸۶

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Anxious, depressed: Should medical schools screen their students?
چکیده انگلیسی مقاله Our informal survey prompted us to suggest a more radical approach; whereby, at peak levels of stress, students are screened with validated anxiety and depression scores. This would work two-fold: firstly by encouraging the student to reflect on their own, perhaps ignored symptomatology; but secondly, by providing universities with information, and trends, to identify and approach students who might be at risk. Utmost sensitivity and confidentiality are paramount in making this successful, but we are unaware of any previous implementation of this technique. We urge its consideration when renewing school health policy.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Anxious, Medical Schools, Students

نویسندگان مقاله DEEBAN RATNESWARAN |
1Lane Fox Unit, Sleep Disorders Centre, Guy’s and St Thomas’ , HS Foundation Trust, London, United Kingdom; 2Department of Asthma, Allergy and Lung Biology, King’s College London, London, United Kingdom

MUHAMMED KERMALI |
Institute of Medical & Biomedical Education, St George’s,University of London, London, United Kingdom

TECK K KHONG |
Institute of Medical & Biomedical Education, St George’s, University of London, London, United Kingdom


نشانی اینترنتی https://jamp.sums.ac.ir/article_47348_02dd5129277e8bc40bf8eb1fe2ba52ee.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات