این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
ابن سینا، جلد ۲۲، شماره ۴، صفحات ۸۵-۸۸

عنوان فارسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
چکیده فارسی مقاله مقدمه: یادگیری کلید ورود به جامعه دانش محور و موضوع اصلی هر نوع آموزش است. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است. روش بررسی: این مطالعه تحلیلی مقطعی بر روی 230 نفر از دانشجویان پرستاری انجام شد. دانشجویان به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه یادگیری خود راهبر فیشر بود. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که بین میزان یادگیری خود راهبر و موفقیت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود ندارد. اما بین خود مدیریتی و موفقیت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (05/0>p). بحث و نتیجه‌گیری: یادگیری خودراهبر نمی‌تواند پیش‌بینی کننده موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله موفقیت تحصیلی، یادگیری خود راهبر، دانشجویان پرستاری

عنوان انگلیسی The relationship between self-directed learning and academic success in nursing students of Ahvaz Jondishapur University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Background: Learning is the key to entering of a knowledge-based society and is the main topic of any kind of education. This study was aimed to investigate the relationship between self-directed learning and academic achievement among undergraduate nursing students in Ahvaz University of Medical Sciences. Materials and methods: This cross-sectional analytical study was performed on 230 nursing students. Students were randomly selected. The data collection tool was Fisher's Self-Learning Questionnaire. Results: The results showed that there was no relationship between self-directed learning and academic achievement of nursing students. However, there was a positive and significant relationship between self-management and academic success (p< 0.05). Conclusion: Self-directed learning cannot predict the academic achievement of nursing students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Academic Success, Self-Directed Learning as Topic, Nursing Students

نویسندگان مقاله فائزه لرکی | Faezeh Larki
Student Research Committee, Ahvaz Jondishapur University of medical sciences, Ahvaz, Iran
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کمیته تحقیقات دانشجویی، اهواز، ایران

شهرام مولوی‌نژاد | shahram Molavynejad
School of nursing and midwifery, Nursing Care Research Center in Chronic Diseases, Ahvaz Jondishapur University of Medical Sciences, Ahvaz, Iran
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشکده پرستاری مامایی، مرکز تحقیقات مراقبت پرستاری در بیماریهای مزمن، اهواز، ایران

علیرضا مؤمنی | Alireza Momeni
Student Research Committee, Ahvaz Jondishapur University of medical sciences, Ahvaz, Iran
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کمیته تحقیقات دانشجویی، اهواز، ایران

مژده فتحی | Mojdeh Fathi
Student Research Committee, Ahvaz Jondishapur University of medical sciences, Ahvaz, Iran
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کمیته تحقیقات دانشجویی، اهواز، ایران


نشانی اینترنتی http://ebnesina.ajaums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1779-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده تحقیقی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات