این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پرستار و پزشک در رزم، جلد ۸، شماره ۲۶، صفحات ۲۰-۳۰

عنوان فارسی شیوع ویروس کوویدـ ۱۹: مسئولیت اجتماعی باشگاه‌های ورزشی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: باشگاه‌های ورزشی در درجه اول وظیفه تقویت مشارکت ورزشی، ایجاد یک محیط امن و در دسترس تمام افراد جامعه را دارند و باید این اطمینان را در عموم مردم حاصل کنند که این باشگاه از نظر اقتصادی و قانونی مسئولیت‌پذیر و سالم است. همچنین برای این که باشگاه‌های ورزشی به عنوان سازمان‌هایی با مسئولیت اجتماعی شناخته شوند، باید تمرکز آن‌ها بر انجام تعهداتی باشد که به طور معناداری بر جامعه آن‌ها تأثیرگذار است. بنابراین این پژوهش با هدف شناسایی مسئولیت اجتماعی باشگاه‌های ورزشی در دوران شیوع ویروس کرونا انجام شد. روش کار: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی، به لحاظ روش توصیفی_تحلیلی و برحسب ماهیت داده‌ها کیفی- کمی است؛ که در سه مرحله انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل اعضای هیئت‌علمی رشته مدیریت ورزشی، مدیران ورزشی، مربیان ورزشی و ورزشکاران بود. روش نمونه‌گیری در این پژوهش هدفمند و در دسترس بود. یافته‌ها: نتایج نشان داد که باشگاه‌های ورزشی باید در موقعیت‌های بحرانی به ویژه بحران شیوع ویروس کرونا  34 مسئولیت اجتماعی را انجام دهند. نتیجه‌گیری: از آنجا که باشگاه‌های برای جذب مشتری و موفق شدن در بازار محلی و ملی با هم در حال رقابت هستند بنابراین باشگاه‌های ورزشی برای داشتن مزیت رقابتی و موفق شدن باید این مسئولیت‌ها را در اولویت قرار داده و آن‌ها را انجام دهند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مسئولیت اجتماعی، باشگاه‌های ورزشی، کرونا ویروس، کووید-19

عنوان انگلیسی Outbreak of Covid-19 virus: Social responsibility of sports clubs
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Sports clubs primarily have the task of strengthening sports participation, creating a safe and accessible environment for all members of society, and must ensure that the public is economically and legally responsible and healthy. Also, for sports clubs to be recognized as socially responsible organizations, their focus must be on fulfilling commitments that have a significant impact on their community. Therefore, this study was conducted to identify the social responsibility of sports clubs during the outbreak of Covid-19 virus. Method: The present research is applied in terms of purpose, descriptive-analytical method, and qualitative-quantitative in terms of the nature of the data. The statistical population of this study included faculty members of sports management, sports managers, sports coaches, and athletes. The sampling method in this study was purposeful and available. Results: The results showed that sports clubs should take 34 social responsibilities in critical situations, especially the crisis of the Covid-19 virus outbreak. Conclusion: Because clubs are competing to attract customers and succeed in the local and national markets, sports clubs must prioritize and fulfill these responsibilities in order to have a competitive advantage and succeed.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Social Responsibility, Sports Clubs, Coronavirus, COVID-19

نویسندگان مقاله سعید تابش | saeid tabesh
University of Mazandaran
دانشگاه مازندران

میثم نوری | meysam noori
University of Mazandaran
دانشگاه مازندران

سیدحسین علوی | Seyed hosein alavi
Technical and Vocational College of Mahmoud Abad City
دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد

میرداوود حسینی | Mir Davood hoseiny
University of Tabriz
دانشگاه تبریز


نشانی اینترنتی http://npwjm.ajaums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1358-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات