این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Health Education and Health Promotion
، جلد ۹، شماره ۵، صفحات ۴۸۱-۴۸۵
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Efficiency of Interactive Learning Multimedia in Increasing Knowledge of the Dangers of Drug Abuse
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Drugs can change the conscious state for pleasure by altering users' perceptions, feelings, and emotions. This study aimed to assess the effectiveness of Interactive Learning Multimedia compared to lecture methods in increasing the knowledge of the dangers of drug abuse. Instrument & Methods: This quasi-experimental research was conducted in 2020 on grade IV elementary school students. Fifty-six students were selected by random cluster sampling method and randomly divided into multimedia learning groups (experimental) and lecture groups (control). Data was collected by the Knowledge on the Dangers of Drug Abuse questionnaire. Data were entered into the SPSS 18 software, and the covariance statistical test was used to determine the effectiveness of interactive learning multimedia Findings: The pretest scores of lecture and multimedia groups were 84.5±12.3 and 82.9±11.9, respectively. The posttest scores of lecture and multimedia groups were 89.1±12.0 and 98.6±10.5, respectively (p< 0.05). Conclusion: Using interactive multimedia learning can increase the knowledge of the dangers of drug abuse in school children better than lecture learning.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Drug Abuse,Elementary Students,Interactive Multimedia Learning,Narcotics
نویسندگان مقاله
| W. Achmad Basari Eko
Faculty of Teacher Training and Education, Sebelas Maret University, Kota Surakarta, Indonesia
نشانی اینترنتی
http://hehp.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-64949-1&slc_lang=en&sid=5
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات