این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Health Education and Health Promotion، جلد ۹، شماره ۵، صفحات ۵۲۹-۵۳۳

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Psychometrics of the Brief Scale of Autonomous Learning in University Students
چکیده انگلیسی مقاله Aims: The use of WhatsApp can develop autonomous learning, however, there are still no tools that can measure it. This study was performed with the aim to analyze the psychometric properties of the Abbreviated Scale of Autonomous Learning with the use of WhatsApp in Peruvian university students. Materials & Methods: In this instrumental study, in a non-probabilistic sample (n=411) of students, An exploratory factor analysis (EFA), confirmatory factor analysis (CFA) and reliability were estimated. Findings: The statistics report that the AFE are acceptable and significant KMO (0.816) and Bartlett's test (1431.09; gl=6; p=0.0001). Robust analyses (χ2=24.180; p=0.0001; TLI=0.955; CFI=0.998; GFI=0.998; AGFI=0.994, and RMSR=0.043), show that the unidimensional structure acceptable and reported an internal consistency of 0.932. Conclusion: The EBAA-4 is valid and reliable. Therefore, its use is recommended for university students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Autonomous learning,Autonomous learning scale,WhatsApp use.

نویسندگان مقاله | J. Cjuno
Universidad Cesar Vallejo, Escuela de Medicina, Piura, Perú


| N. Velasquez
Universidad Católica Los Ángeles de Chimbote, Escuela de Educación, Chimbote, Perú


| E. Bazan-Palomino
Universidad Cesar Vallejo, Escuela de Medicina, Piura, Perú


| R. Carranza
Universidad San Ignacio de Loyola, Facultad de Humanidades, Lima, Perú


| R.M. Hernández
Unidad de Virtualización Académica, Universidad de San Martín de Porres, Lima, Perú



نشانی اینترنتی http://hehp.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-66453-2&slc_lang=en&sid=5
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات