این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۴، شماره ۵، صفحات ۲۷۶-۲۸۵

عنوان فارسی اعتباریابی الگوی ارتقای کیفیت آموزش با رویکرد اینترنت اشیا و رایانش ابری در اجرای هوشمندسازی مدارس
چکیده فارسی مقاله مقدمه: آموزش هوشمند یکی از ویژگی های معمول در محیط­های آموزشی است که ناشی از ظهور فناوری‌های نوظهور است. اینترنت اشیا و رایانش ابری دو فناوری جدید هستند که می توانند در جهت ارتقای کیفیت آموزش استفاده شوند. هدف از این پژوهش اعتباریابی الگوی ارتقای کیفیت آموزشی با استفاده از اینترنت اشیا و رایانش ابری در هوشمندسازی مدارس است. روش: در مرحله اول مطالعه کیفی با رویکرد نظریه داده بنیاد در بهار 1398 بر روی 26  نفر از متخصصین اینترنت اشیا، رایانش ابری و هوشمندسازی با رعایت محرمانه بودن اطلاعات افراد مصاحبه شونده، انجام شد. در مرحله دوم و برای اعتبار یابی الگوی ارائه شده از روایی محتوایی لاوشه استفاده شد و 19 نفر متخصص به پرسشنامه ای که برای اعتبار سنجی الگوی ارائه شده، تهیه شده بود پاسخ دادند. یافته ها: نتایج تحلیل و اعتبار یابی الگو  در 5 محور عبارتست از:  عوامل مداخله گر با 4 مقوله اصلی و اعتبار 0/46، شرایط زمینه ای با 3 مقوله اصلی و اعتبار 0/67، شرایط علی با یک مقوله اصلی و اعتبار 0/32، راهبردها با 9 مقوله اصلی و اعتبار 0/7 و پیامدها با 2 مقوله اصلی و اعتبار 0/56. نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان داد الگوی ارتقای کیفیت آموزش با رویکرد اینترنت اشیا و رایانش ابری در هوشمند سازی مدارس در مجموع از اعتبار خوبی برخوردار است. اعتباریابی الگو نشان داد با استفاده از فناوری های نوظهور (اینترنت اشیا، رایانش ابری) در هوشمند سازی مدارس می توان کیفیت آموزش در مدارس را ارتقا داد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اینترنت اشیا، رایانش ابری، ارتقای کیفیت آموزش، هوشمندسازی مدارس، اعتبار یابی

عنوان انگلیسی Validating the education quality improvement model with IOT and cloud computing approach in school smarts
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Introduction: Intelligent education is one of the common features in educational environments that is due to the emergence of emerging technologies. IoT and cloud computing are two new technologies that can be used to improve the quality of education. The purpose of this study is to validate the pattern of improving the quality of education using the Internet of Things and cloud computing in smart schools. Method: In the first stage, a qualitative study with the data theory approach of the Foundation was conducted in the spring of 2009 on 26 specialists in Internet of Things, cloud computing and intelligence, while observing the confidentiality of the information of the interviewees. In the second stage, to validate the presented model, the content validity of Lavache was used and 19 experts answered the questionnaire that was prepared to validate the presented model. Finding:  The results of model analysis and validation in 5 axes are: intervening factors with 4 main categories and 0.46 validity, background conditions with 3 main categories and 0.67 validity, causal conditions with one main category and validity 0.32, Strategies with 9 main categories and validity of 0.7 and consequences with 2 main categories and validity of 0.56. Conclusion: Findings showed that the model of improving the quality of education with the approach of the Internet of Things and cloud computing in the intelligence of schools in general has a good reputation. The validation of the model showed that using emerging technologies (Internet of Things, cloud computing) in school intelligence can improve the quality of education in schools..
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Keywords, Validating , IOT, cloud computing, accreditation, quality of education, school smart

نویسندگان مقاله کرامت اله نوری حسن آبادی | Keramat allah Nouri Hasan
Islamic Azad University, South Tehran Branch, Tehran
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشکده، تهران

عبدالرضا سبحانی | abdohlreza sobhani
Islamic Azad University, South Tehran Branch, Tehran
انشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشکده، تهران

غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی | Gholamreza Hashemzade Khorasgani
Islamic Azad University, South Tehran Branch, Tehran
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشکده، تهران

قنبر عباسپور اسفدن | Ghnabar abbaspour esfadan
Islamic Azad University, South Tehran Branch, Tehran
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشکده، تهران

زینب سادات جوادی | Zeinab Sadat Javadi
Faculty of Management, Kharazmi University,Tehran,Iran
دانشگاه خوارزمی تهران


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2580-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده سایر موضوعات
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی کیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات