این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۴، شماره ۵، صفحات ۳۰۴-۳۱۲
عنوان فارسی
مقایسه اثربخشی روش آموزش معکوس وروش سخنرانی برمسئولیت پذیری دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: مسئولیت پذیری نشانگر الزام وتعهد درونی برای انجام مطلوب فعالیت ها بوده و در فعالیت های یادگیری نقش بسزایی دارد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی روش آموزش کلاس معکوس و روش سخنرانی برمسئولیت پذیری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان انجام شد. روش بررسی: درراستای هدف پژوهشی ودرقالب طرح آزمایشی بین گروهی،ازجامعه دانشجویان دختردانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی درسال تحصیلی 98-1397 تعداد 60نفر دانشجو در 2 گروه 30 نفره به روش نمونه گیری خوشه ای تک مرحله ای انتخاب شدند . یکی ازگروه ها با روش کلاس معکوس وگروه دیگر به روش سخنرانی تحت آموزش قرارگرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه مسئولیت پذیری نعمتی استفاده شد. تحلیل دادهها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تک متغیره انجام پذیرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که روش کلاس معکوس نسبت به روش سخنرانی در بهبود مسئولیت پذیری دانشجویان اثربخش تراست. نتیجه گیری: با توجه به یافته ها می توان بیان داشت که مسئولیت پذیری خصیصه ای است که بر اثر تغییر شیوه های آموزشی بویژه تشکیل کلاس های معکوس، قابل تغییر بوده و میزان آن در دانش جویان افزایش می یابد. کلمات کلیدی:مسئولیت پذیری ،کلاس معکوس،روش سخنرانی
کلیدواژههای فارسی مقاله
مسئولیت پذیری،کلاس معکوس، روش سخنرانی"،
عنوان انگلیسی
Comparison of the Effectiveness of Flipped Teaching Versus Lecture-based Teaching on Responsibility among Students
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction:Responsibility indicates the obligation and internal commitment to optimal perform the activities and has a significant role in learning activities. The purpose of this study was to compare the effectiveness of Flipped classroom teaching method versus lecture- based instruction method among students of Farhangian University. Methodology: regarding the research purpose and in the framework of between-group experimental design, of the female students' population in Farhangian University of East Azerbaijan, during the academic year of 2018-2019A (totally 549 students) total number of 60 students comprising two groups of 30 students were finally selected through one-step cluster sampling procedure. One of the experimental groups experienced flipped teaching while the second group was taught using lecture-based method. In order to collect data, Nemati Responsibility Questionnaire was applied. Data analysis was carried out using single-variable covariance. Results: The results showed that the Filipped classroom method was more effective in comparison to the lecture-based method. Conclusion: According to the findings, it can be stated that responsibility is a feature that can be changed and increased by students as a result of changing educational methods, especially the formation of Filipped classes. Keywords: Responsibility, Filipped classroom, Lecture method
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Responsibility",,Flipped classroom",,Lecture method"
نویسندگان مقاله
ناهید جوادی | Nahid Javadi
Islamic Azad University
دانشگاه آزاداسلامی واحدتبریز
امیر پناه علی | Amir Panahali
Islamic Azad University
دانشگاه آزاداسلامی واحدتبریز
مرضیه علیوندی وفا | Marziyeh Alivandi Vafa
Islamic Azad University
دانشگاه آزاداسلامی واحدتبریز
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2617-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
سایر موضوعات
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات