این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۳، شماره ۶، صفحات ۵۴۸-۵۵۲

عنوان فارسی بازنگری برنامه کارآموزی در عرصه بهداشت مادر و نوزاد دانشجویان پسر پرستاری بر اساس رویکرد آموزش خدمات محور: گزارش یک تجربه
چکیده فارسی مقاله در حال حاضر با گسترش سطح دانش، شیوع برخی از بیماری های نوپدید، نوظهور و برداشته شدن مرزهای دانش و تغییر در سطح آگاهی و فرهنگ افراد جامعه، تغییر در برنامه های آموزش علوم سلامت بر مبنای نیازهای جامعه الزامی است. یکی از رسالت های مهم موسسات علوم سلامت، پاسخگویی به انتظارات جامعه و ارائه خدمات آموزشی بر اساس نیازهای فراگیران است. در همین راستا تغییر در برنامه های آموزش مبتنی بر جامعه ضروری است. رویکرد آموزش جامعه نگر بر افزایش آموزش در جامعه به عنوان محیط آموزشی در برنامه درسی دانشجویان علوم سلامت و به ویژه پرستاری تاکید دارد. به طوری که دانشجویان شرایط واقعی تجارب یادگیری مرتبط با اهداف آموزشی و خدمات مبتنی بر جامعه را بر اساس برنامه های آموزشی فراگرفته و کاربرد عملی آموخته های خود را در محیط های واقعی تجربه می نمایند. لذا هدف از این مطالعه، گزارش یک تجربه از بازنگری برنامه کارآموزی در عرصه بهداشت دانشجویان پسر پرستاری بر اساس رویکرد آموزش خدمات محور است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزشیابی، برنامه درسی، پرستاری، آموزش خدمات محور

عنوان انگلیسی Review of maternity and child internship program for male nursing students based on service based learning approach:Report an experience
چکیده انگلیسی مقاله Now, with the spread of knowledge, the prevalence of some emerging diseases, and the removal of knowledge boundaries and changes in the level of knowledge and culture of people in society, changes to health education programs are required based on community needs. One of the important missions of healthcare institutes is to respond to community expectations and provide educational services based on the needs of learners. In this regard, changes in community-based education programs are essential. The community education approach emphasizes the increasing of education in society as a learning environment in the curriculum of health sciences students, especially nursing students. So that students experience real learning experiences related to educational goals and community-based services based on educational programs and practical application of their learning in real-world environments. So, the aim of this study is report of an experience of revising a maternity and child internship nursing students program according on a service-based education approach.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله evaluation ,course plan, nursing, service based learning

نویسندگان مقاله زهره وفادار | zohreh vafadar
Baqiyatallah University of Medical Sciences (AS), Faculty of Nursing
انشگاه علوم پزشکی بقیه ا...(عج) دانشکده پرستاری

اکرم پرنده | akram parandeh
Baqiyatallah University of Medical Sciences (AS), Faculty of Nursing
انشگاه علوم پزشکی بقیه ا...(عج) دانشکده پرستاری


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-615-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده طراحی برنامه درسی در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده نامه به سردبیر
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات