این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۳، شماره ۶، صفحات ۵۶۱-۵۷۰

عنوان فارسی تجارب دانشجو- معلمان از طرح جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان تبریز: یک مطالعه پدیدارشناسی
چکیده فارسی مقاله اهداف: هدف پژوهش حاضر مطالعه تجربیات دانشجو- معلمان از اجرای طرح جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان تبریز بود. روش­ ها: جامعه آماری این پژوهش کیفی شامل دانشجو- معلمان دانشگاه­ فرهنگیان آذریایجان شرقی در سال تحصیلی1396-1395بود. 17 نفر از دانشجو –معلمان از طریق نمونه گیری هدفمند از بین 1641 جهت مصاحبه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه نیمه سازمان یافته استفاده شد و تا زمان اشباع داده­ها ادامه یافت. پس از ضبط مصاحبه، متن آن­ها تهیه شد. سپس با استفاده از نرم افزار مکس کیودا (MAXQDA10) مضامین اصلی و مضامین فرعی استخراج گردید. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از روش پیشنهادی اسمیت استفاده گردید. یافته ها: یافته­ها شامل 5 مضمون اصلی برداشت از کارورزی، ضرورت کارورزی، نقاط ضعف طرح جدید کارورزی، محاسن ثبت و ضبط کارورزی(فیلم و عکس)، نقش استاد راهنما در پایین بودن اثربخشی طرح می­باشند. یافته­ها نشان داد دانشجو- معلمان پس از گذراندن از دوره­های کارورزی، نتوانسته­اند آنگونه باید و شاید دانش خود را به صورت عملی در مدرسه و کلاس درس پیاده سازند. همچنین با توجه به اظهار نظر و نتیجه مصاحبه با دانشجو- معلمان، عدم همکاری عوامل مرتبط با برنامه های کارورزی، دقیق و عملی نبودن برنامه، حضور نامنظم استاد در جلسات کارورزی، عدم ارزیابی دقیق از جلسات کارورزی، کوتاهی در تلفیق نظریه با عمل و استفاده نکردن از معلمان و استادان خلاق و با انگیزه از مشکلات طرح جدید کارورزی بود. نتیجه ­گیری: بهبود طرح جدید کارورزی بستگی به میزان همکاری عوامل مرتبط با برنامه در حین اجرای طرح کارورزی دارد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دانشگاه فرهنگیان، طرح جدید کارورزی، تجربیات دانشجو- معلمان.

عنوان انگلیسی Student-Teacher Experiences from a New practicum Program in Tabriz Farhangian University: A Phenomenological study
چکیده انگلیسی مقاله Aims: The purpose of this study was to study student-teacher experiences on implementing a new internship program at Tabriz Farhangian University. Methods: The population of this study is students-teachers of Farhangian University of Tabriz campus during the academic year of 2017-2018. They were 1641 Students-teachers. Sampling method is purposeful and the number of interviewees were 17. A semi-organized interview was used. It continued until data saturation. The text was extracted from the interviews using MAXQDA10 software, the main themes and sub-themes were extracted. Smith's proposed method is used to analyze the data. Results: The findings include the five main themes of employability, the necessity of internship, the weaknesses of the new internship plan, the merits of recording the internship, the role of the student at the end of the effectiveness of the project. The findings showed that, through the combination of theory and practice, active participation of the school and university, the use of teachers and professors, a well-trained guide, the continuing presence of the professor of guidance at internship sessions, the assessment of internship after each session, an accurate assessment of student reports - The teacher justifies the student-teacher about internship. One of the factors that will make them more focused during internship programs can be to improve internship and increase student-teacher skills at a desirable level. Conclusion: Improvement of the new practicum program depends on the degree of cooperation between the factors associated with the program during the implementation of the internship program.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Farhangian University, New Practisism Courses, Student-Teacher Experiences, Phenomenology

نویسندگان مقاله فیروز محمودی | firooz mahmoodi
Tabriz University
دانشگاه تبریز

وحیده جعفریان | vahideh jafariyan
Tabriz University
دانشگاه تبریز


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1595-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تعامل دانشجویان با آموزش
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی کیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات