این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۳، شماره ۶، صفحات ۶۴۹-۶۵۵
عنوان فارسی
بررسی ارتباط استرس تحصیلی و رضایت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال ۱۳۹۵
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: دانشجویان از ارکان مهم دانشگاهها می باشند . به همین جهت توجه به استرس و رضایت تحصیلی آنان مهم تلقی می گردد. به همین جهت مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط استرس تحصیلی و رضایت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1395 صورت گرفت. مواد و روشها: پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی و توصیفی- تحلیلی بود که در آن 260نفر از دانشجویان پرستاری ، مامایی و فوریت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شرکت داشتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های استرس تحصیلی و رضایت تحصیلی بود. داده ها با استفاده از آزمون های آماری t-test دو نمونه ای و ضریب همبستگی پیرسون در نرمافزار SPSS نسخه 20، تجزیه و تحلیل شدند. یافتهها: میانگین رضایت تحصیلی دانشجویان متوسط (06/9 ± 73/41) و میانگین استرس تحصیلی 88/24 ± 66/85 بود. هم چنین بین استرس تحصیلی و رضایت تحصیلی همبستگی معکوس (329/0-= (rوجود داشت. نتیجهگیری: با توجه به اینکه کاهش استرس تحصیلی منجر به رضایت تحصیلی می گردد لذا مراکز آموزشی به منظور افزایش کیفیت نظام آموزشی خود به این موضوع توجه داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
واژههای کلیدی، استرس تحصیلی، رضایت تحصیلی، دانشجویان پرستاری،دانشجویان مامایی
عنوان انگلیسی
The assessment of association between educational stress and Academic Satisfaction in students of nursing and midwifery school of Rafsanjan University of Medical Sciences in 2016.
چکیده انگلیسی مقاله
Background & Aims:Students are the main pillars of universities. Therefore, attention to their stress and academic satisfaction is considered important. Therefore, the present study was conducted to investigate the relationship between academic stress and academic satisfaction among students of nursing and midwifery faculty of Rafsanjan University of Medical Sciences in 1395. Materials & Methods: The present study was a cross-sectional and descriptive-analytic study in which 260 nursing, midwifery and medical students of Rafsanjan University of Medical Sciences participated. Research instruments included academic stressfulness and academic satisfaction questionnaires. Data were analyzed by t-test and Pearson correlation coefficient using SPSS software version 20. Results: The average academic satisfaction of the students was 41.73 ± 9.09 and the mean of academic stress was 85.66 ± 24.88. Also, there was a reverse correlation between academic stress and academic satisfaction (r = -0.329). Conclusion: Regarding the fact that reducing academic stress leads to academic satisfaction, educational centers should pay attention to this issue in order to improve the quality of their education system.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
educational stress, Academic Satisfaction, Nursing Students, Midwifery Students
نویسندگان مقاله
ندا رحیمی | neda rahimi
0000000233292287
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
زهرا اسدللهی | zahra asadollahi
0000000215038373
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2531-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
سایر موضوعات
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات