این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۳، شماره ۶، صفحات ۶۶۵-۶۷۴
عنوان فارسی
طراحی الگوی توسعه منابع انسانی برای دانشجویان با تمرکز کارآفرینی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: ضرورت کارآفرینی در دانشگاهها و مشارکت آن در توسعه اقتصادی جوامع، مقولهای است که دانشگاهها و پژوهشگران زیادی را به خود مشغول کرده است. لذا هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی توسعه منابع انسانی دانشجویان با محوریت کارآفرینی بود. روش ها: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کیفی و کاربردی میباشد و جامعه آماری را خبرگان و فعالان بخش کارآفرینی و سیاست گذران حوزه منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور تشکیل میدادند که از کل جامعه 19 نفر به روش نمونهگیری هدفمند با استفاده از مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته انتخاب شدند. تحلیل دادهها از طریق مصاحبه و با استفاده از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با نرمافزار MAXQDA نسخه 12 انجام شد. یافتهها: یافتههای تحقیق پس از پیوند بین مقولهها و مقوله محوری درنهایت به ترسیم مدل نظری انجامید. پنج مضمون اصلی و چهارده مقولی فرعی عوامل اجتماعی فرهنگی، عوامل اقتصادی، عوامل نهادی، راهبردها، مدیریت، منابع مادی و غیرمادی، تأمین توسعه، انگیزش، جامعه دانشگاهی توسعه اجتماعی اکوسیستم کارآفرینی مطلوب، سطح دانشگاه و نظام تعلیم و تربیت و 476 کد مفهوم پس از پالایش کدهای مفهومی استخراج گردید. نتیجهگیری: بر اساس یافتههای پژوهش توسعه منابع انسانی کارآفرین محور در دانشگاه فرهنگیان با رشد تفکر کارآفرینانه در نظام تعلیم و تربیت پیامدهایی معطوف به بالندگی آموزشی، روانشناختی و رشد اقتصادی دارد که توجه مدیران و دستاندرکاران تعلیم و تربیت را میطلبد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تفکر کارآفرینانه، توسعه منابع انسانی، دانشگاه فرهنگیان
عنوان انگلیسی
Designing a Human Resource Development Model for Students with Entrepreneurship Focus
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The necessity of entrepreneurship in universities and its participation in the economic development of societies is a topic that has attracted many universities and researchers. Therefore, the purpose of this study was to designing a Human Resource Development Model for Students with Entrepreneurship Focus. Methods: The present study is a qualitative and applied research. The statistical population was comprised of experts and human resources policy makers and policy makers in Farhangian University. 19 people were selected through purposeful sampling through in-depth interviews. Semi-structured were selected. Data were analyzed through three stages of open, axial and selective coding using MAXQDA version 12 software. Results: Findings of the research after linking between categories and axial category finally led to drawing theoretical model. The five main themes and fourteen sub-themes of socio-cultural factors, economic factors, institutional factors, strategies, management, material and non-material resources, development, motivation, academic development, social entrepreneurship ecosystem, university level and education system, and 476 concept codes. After refining the conceptual codes were extracted. Conclusion: Based on the findings of the research, entrepreneurship-based human resources development at Farhangian University with the development of entrepreneurial thinking in the education system has implications for educational, psychological and economic growth that require the attention of education managers and stakeholders
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Entrepreneurship, Development, University.
نویسندگان مقاله
حمیده جلیلی | Hamideh Jalili
Islamic Azad University, Birjand
دانشگاه فرهنگیان
محمد محمدی | Mohammad Mohammadi
Islamic Azad University, Birjand
دانشگاه آزاد بیرجند
نورمحمد یعقوبی | Nour Mohammad Yaghoobi
Sistan and Baluchestan University, Zahedan
دانشگاه سیستان بلوچستان
جلیل جراحی فریز | Jalil Jarahi Feriz
Islamic Azad University, Birjand
دانشگاه آزاد بیرجند
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2631-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی کیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات