این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۳، شماره ۵، صفحات ۴۳۲-۴۴۳
عنوان فارسی
ارائه مدل بازار دانش مبتنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: پیشرفت و توسعه هر کشوری بستگی به تعامل صحیح دو بخش مهم صنعت و دانشگاه دارد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل بازار دانش مبتنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه بود. روش ها: این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی و مبتنی بر نظریه دادهبنیاد در سال 1398 انجام شد. جامعه آماری شامل خبرگان و افراد صاحبنظر در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه است که شیوه انتخاب آنها هدفمند، از نوع گلوله برفی بود. با 13 نفر از متخصص و عضو هیأت علمی مصاحبه شد. دادهها در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شد. نتایج: نتیجه کدگذاریها در قالب مدل پارادایمی و مدل مفهومی بیانکننده آن است که بازار دانش مبتنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه بر مبنای تفکیک وظایف صنعت و دانشگاه، حرکت دانشگاه به سمت کارآفرینی و نسل سوم، کاربردیشدن علم، عوامل تقویتکننده ارتباط صنعت و دانشگاه، دانشگاهمحور، منابع انسانی، عوامل مالی، عوامل آموزشی- پژوهشی، عوامل فرهنگی، عوامل صنعتی، عوامل اجتماعی، عوامل اقتصادی، عوامل بینالمللی، عوامل سیاسی، تولید ثروت، قابلیتهای پویا، مزیت اجتماعی شکل میگیرد. نتیجهگیری: برقراری ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت، تعاملات و فعالیتهای مشترک میان این دو نهاد را بهبود بخشیده و کیفیت و تناسب دورههای آموزشی آکادمیک در دانشگاه با نیازهای صنعت و به تبع آن قابلیتهای علمی و عملی دانشجویان، افزایش یافته و بسترهای نوآوری و پیشرفت در سازمانها و جامعه ارتقاء مییابد. از این جهت وجود پیوند پایدار و نظاممند و همکاری درازمدت و مستمر بین دانشگاه و صنعت مستلزم برنامهریزی بهویژه برنامهریزی راهبردی مبتنی بر همکاری کلیه ذینفعان میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازار دانش، صنعت، دانشگاه، مدل
عنوان انگلیسی
Provide a knowledge market model Based on industry-university relationship
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The development and development of any country depends on the proper interaction of two important sectors of industry and academia. Therefore, the present study aimed to provide a market model of knowledge based on industry-university communication. Method: This research was a qualitative research based on data theory in 1398. The statistical community consists of experts and experts in the field of industry-university communication, which was chosen as a targeted, snowball type. Interviewed with 13 specialist and university staff members were interviewed. Data were analyzed in three stages of open, axial, and selective coding. Results: The result of the encodings in the paradigm and conceptual model illustrates that the knowledge market is based on industry-university communication based on the separation of industry and university tasks, university move towards entrepreneurship and third generation, science application, industry-university communication, university-based, human resources , Financial factors, educational-research factors, cultural factors, industrial factors, social factors, economic factors, international factors, political factors, wealth production, dynamic capabilities, social advantage. Conclusion: Effective communication between the university and the industry improves the interaction and interaction between the two institutions, and the quality and relevance of academic courses at the university have increased with the needs of the industry, and consequently the scientific and practical capabilities of the students, and the ground for innovation and advancement in organizations and Society gets promoted. For this reason, the existence of a systematic and lasting link between the university and industry requires long-term planning, particularly strategic planning based on the cooperation of all stakeholders.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
knowledge market, Industry, university,Model
نویسندگان مقاله
خدیجه بریمانی | Khadijeh Barimani
Sari Branch, Islamic Azad University, Sari
واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری
ترانه عنایتی | Taraneh Enayati
, Department of Educational Sciences, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran
گروه علوم تربیتی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
رضا یوسفی سعیدآبادی | Reza Uosefi Saeed Abadi
, Department of Educational Sciences, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran
گروه علوم تربیتی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1552-4&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
سایر موضوعات
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات