این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۳، شماره ۵، صفحات ۴۵۴-۴۶۲
عنوان فارسی
بازمفهوم پردازی طرحواره مدیریت کلاس
چکیده فارسی مقاله
چکیده مقدمه: معلمین برای مدیریت کلاس، با مشکلات و چالشهای فراوانی در زمینه نیازهای منحصر بفرد و متنوع آموزشی، رفتاری و عاطفی خود و فراگیران مواجهاند. این مطالعه با هدف شناسایی این چالشها و گفتمانسازی برای مداخله، به پیکرهبندی مولفههای اثرگذار بر مدیریت کلاس پرداخته است. روش کار: پژوهش حاضر از نظر هدف توسعهای و کاربردی است و در راستای اجرای یک فراترکیب کیفی، از روش تحلیل مضمون و تحلیل اسنادی بهره گرفتهشد. واحد تحلیل، «متن منسجم» با کلیدواژه «مدیریتکلاس» که داوری شدهباشد (شامل( 7 رساله دکتری، 2 پایاننامه ارشد،33 مقاله و 200 چکیده مقاله انگلیسی و 20 مقاله فارسی) و واحد معنا، «واژه و یا عبارتهای مرتبط» با مدیریتکلاس بود. «مضامین پایه» تعریف و سادهسازی شد، طبقهبندی کدها، منجر به تلخیص و شکلگیری «مضامین سازماندهنده» بهعنوان «زیرعامل» و در انتها با فشردهسازی، «مضامین فراگیر» بهعنوان «عوامل» شکل گرفتند. عناصری که در مجمع تخصصی با حضور 18 خبره حوزه تعلیم و تربیت کشور، CVR آنها، نمرهای بالاتر از 49٪ را کسب کردند روایی محتواییشان تایید شد. نتایج: بررسی واحدهای تحلیل، منجر به احصا 2000 کد معنایی اولیه و در ادامه، شناسایی 12 عامل درهمتنییده، شامل؛ «فلسفه»، «برنامه درسی»، «تعاملات انسانی»، «اصول مدیریتی»، «سبک معلم»، «نقش معلم»، «برنامهریزیآموزشی»، «انگیزه»، «دانش موردنیاز معلمی»، «توسعهحرفهای»، «ویژگیهای معلمی» و «رویکردهای یادگیری»، در بستر "بافت و زمینه" و زیرعاملهای آنها، شد. نتیجهگیری: برای مدیریت بهینه کلاس با هدف آگاهسازی، حساسسازی و توانمندسازی معلم، بایستی به ارتباط و هماهنگی بین اجزا، ترکیب و همنشینی مولفهها با خصلت کلگرایی توجه گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
طرحواره، بازمفهوم پردازی، مدیریت کلاس درس، تحلیل مضمون
عنوان انگلیسی
Re-conceptualizing Classroom Management Schema
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Introduction: To manage the classroom, teachers face many problems and challenges in the field of unique and diverse educational, behavioral and emotional needs of themselves and learners. The aim of this study is to identify these challenges and to make a discourse to intervene and formulate the components that affect classroom management. Methods: The present study is developmental and applied in terms of purpose, and in order to implement a qualitative overlap, the method of content analysis and documentary analysis were used. The unit of analysis was the "coherent text" with the judged keyword "class management" (including 7 Ph. D. theses, 2 master's theses, 33 articles and 200 abstracts of English articles and 20 Persian articles) and the meaning unit was "related words or phrases" with class management. "Basic themes" were defined and simplified, the classification of codes led to the summarization and formation of "organizational themes" as "sub-factors" and finally by compression, "inclusive themes" were formed as "factors". Elements that received a score above 49% in the Special Assembly with the presence of 18 experts in the field of education, their CVR, their content validity were confirmed. Results: A review of the analysis units led to the enumeration of 2000 initial semantic codes and, subsequently, the identification of 12 intertwined component, including; "Philosophy", "Curriculum", "Human Interactions", "Management Principles", "Teacher Style", "Teacher Role", "Educational Programming", "Motivation", "Teacher Needed Knowledge", "Professional Development", "Teacher Characteristics" and "Learning Approaches" in the context and texture and their sub-factors. Conclusion: In order to optimally manage the classroom with the aim of informing, sensitizing and empowering the teacher, attention should be paid to the connection and coordination between the components, composition and accompaniment of the components with a holistic nature.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Schema, Reconceptualization, Classroom Management, Thematic Analysis
نویسندگان مقاله
زهره مشکی باف مقدم | zohre Meshkibaf Moghadam
Iran Islamic Azad university، Neishabur Iran. mashhad. Hasheminejad Branch.
دانشگاه آزاد اسلامی. دانشگاه فرهنگیان. پردیس هاشمی نژاد
مسلم چرابین | Moslem Cherabin
Department of Humanities، Neyshabur Branch،
نیشابور- دانشگاه آزاد
احمد اکبری | Ahmad Akbari
Department of Humanities، bardaskan Branch،
دانشگاه آزاد اسلامی- واحد بردسکن
علی رضا داوودی | Ali Reza Davoodi
Department of Mathematics ، Neyshabur Branch،
نیشابور- دانشگاه آزاد
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2591-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
سایر موضوعات
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات