این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۳، شماره ۵، صفحات ۵۴۶-۵۵۵
عنوان فارسی
طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر مهارتهای زندگی یونسکو و آمادگی جسمانی با رویکرد تلفیقی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: پژوهش حاضربا هدف طراحی الگوی آموزش برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر آمادگی جسمانی و مهارتهای زندگی یونسکو با رویکرد تلفیقی با استفاده از نظرات اساتید این حوزه و معلمین ابتدایی اجرا شد. روش ها: نمونه آماری شامل 375 نفر اساتید و معلمین است که نمونه گیری معلمان تصادفی در دسترس و نمونه متخصصان هدفمند، انتخاب شدند. سپس با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در چهار بخش اهداف، محتوا، فعالیتهای یاددهی و یادگیری و ارزشیابی تدوین شده بود اجرا گردید. پژوهش حاضر در زمره پژوهشهای آمیخته محسوب میشود. در بخش کیفی برای تدوین پرسشنامه ها واهداف برنامه درسی از روشهای تحلیل محتوا، نظرسنجی و مطالعه پیشینههای مربوطه به تدوین پرسشنامه و اهداف پرداخته شد و در بخش کمی نیز با استفاده از کمی کردن دادهها و اطلاعات از شیوههای ساده و پیچیده کمی(مانند تحلیل آماری) شده است. ابزار اندازهگیری، شامل یک پرسشنامه 94 سوالی است که در طیف لیکرت تدوین شده و از لحاظ روایی محتوا به تأیید اساتید فن رسیده و اعتباری بالغ بر 97/0 را به خود اختصاص داده است. یافتهها: تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد. در سطح توصیفی از شاخصهای گرایش مرکزی، شاخصهای پراکندگی بهره گرفته شد و در سطح استنباطی از آزمون کولموگروف-اسمرینوف و آزمون ویلکاکسون استفاده شده است. نتیجهگیری: یافتهها حاکی از این است که اجرای برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر آمادگی جسمانی و مهارتهای زندگی یونسکو با رویکرد تلفیقی، در دوره ابتدایی کاربردی بوده و میتواند مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
طراحی الگوی آموزشی، برنامه درسی تلفیقی، آموزش ابتدایی، آمادگی جسمانی، مهارتهای زندگی
عنوان انگلیسی
Designing an Pattern based on UNESCO Life Skills and Physical Fitness with a Consolidated Approach
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction The present study aimed to design a model of primary education curriculum based on UNESCO's physical fitness and life skills using a combined approach using the views of teachers in this field and elementary teachers. Methods: The statistical sample consisted of 375 teachers and teachers who were selected by random sampling of teachers and the sample of targeted specialists. Then, a researcher-made questionnaire was developed in four parts: goals, content, teaching and learning activities and evaluation. This study is one of the mixed studies. In the qualitative part of the questionnaires and curriculum development of content analysis methods, survey and study of relevant backgrounds was done in the formulation of questionnaires and goals, and in the quantitative part by quantifying data and information from the method. Simple and complex quantities (such as statistical analysis). The measuring tool consisted of a 94-question questionnaire developed in the Likert scale and content validity was approved by technical professors and had a validity of 0.97. Results: The data were analyzed by SPSS software at two levels of descriptive and inferential. At descriptive level, central tendency indices, dispersion indices were used and inferential level Kolmogorov-Smirnov test and Wilcoxon test were used. Conclusion: The findings suggest that the implementation of the UNESCO-based elementary school curriculum based on physical fitness and life skills can be applied in the elementary school and can be used.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Educational Pattern Design, Integrated Curriculum, Physical Fitness, Life Skills
نویسندگان مقاله
مریم رجبی ورزنی | MARYAM RAJABI VARZANI
مجید علی عسگری | MAJID ALIASGARI
حمید قاسمی | HAMID GHASEMI
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2062-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
رویکردهای جدید در طراحی برنامه درسی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات