این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۲۸۷-۲۹۴
عنوان فارسی
بررسی تأثیر آموزش معکوس برمیزان آمادگی یادگیری خود راهبر دانشجویان پرستاری
چکیده فارسی مقاله
چکیده مقدمه: امروزه محیط های آموزشی به طور جدی بر اهمیت آمادگی یادگیری خود راهبر فراگیران تاکید می ورزند و از سوی دیگر آن دسته از روش های آموزشی که در آنها مدرسان می توانند از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات استفاده نمایند بسیار مورد توجه قرار گرفته است لذا مطالعه ی حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش معکوس برمیزان آمادگی یادگیری خود راهبر دانشجویان پرستاری انجام شد . روش: مطالعه ی حاضر مطالعه ایی نیمه تجربی است که بر روی 36 نفر دانشجوی پرستاری دانشکده پرستاری میبد انجام شد. 12 جلسه درس پرستاری بیماری کودکان به روش سنتی سخنرانی بهمراه اسلاید و 12 جلسه به شیوه ی کلاس درس معکوس تدریس شد. ابزار جمع اوری داده ها پرسشنامه دموگرافیک و پرسشنامه آمادگی یادگیری خود راهبر فیشر بود که در جلسه ی 12 و جلسه 24 توسط دانشجویان تکمیل و داده ها در نرم افزار آماری spss نسخه 22 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها : نتایج نشان داد که مقایسه ی میزان آمادگی یادگیری خودراهبر نمونه های مورد مطالعه قبل و بعد از مداخله ، اختلاف آماری معناداری داشته است (004/0 = p ) همچنین در حیطه ی رغبت به یادگیری تفاوت معنادار بود(001/0 = p )ولی در حیطه های خود کنترلی و خود مدیریتی تفاوت معناداری مشاهده نشد(05/0 p>) . نتیجه گیری :استفاده از روش کلاس درس معکوس می تواند تاثیری مثبتی بر آمادگی یادگیری خود راهبر دانشجویان داشته باشد و در کنار روش های تدریس سنتی مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلیدواژه ها ، آموزش معکوس، آمادگی یادگیری خود راهبر، دانشجویان پرستاری
عنوان انگلیسی
The effect of flipped education on the Self-directed learning readiness nursing students in the illnesses pediatric nursing lesson
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Nowadays, the importance of self-directed learning of learners has been emphasized by educational environments seriously and on the other hand, those teaching methods in which teachers can use information and communication technology have attracted enormous interest. Therefore, this study was carried out aimed to determine The effect of flipped education on the Self-directed learning readiness nursing students in the illnesses pediatric nursing lesson. Method: This study is considered as a quasi-experimental research which was carried out on 36 nursing students of Meybod Nursing School. The pediatric nursing lesson was taught in 12 sessions in the traditional way with lecture method and 12 sessions in the Flipped Classroom method. Data were collected by demographic questionnaire and Fisher self-report questionnaire which was completed by students in session 12 and 24 and analyzed by SPSS software version 22. Results: According to the results, there was a statistically significant difference between self-directed learning readiness before and after the intervention (p = 0.004). Also, a significant difference was observed in the field of interest in learning (P=0.001) and there was no significant difference in self-control and self-management domains (p> 0.05). Conclusion: The results show that the flipped classroom method can have a positive effect on self-directed learning readiness of the students and be used alongside the traditional method of teaching.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
keywords, flipped education , Self-directed learning readiness ,nursing students
نویسندگان مقاله
اتنا دادگری | atena dadgari
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. یزد . ایران .
ایمانه باقری | Imane bagheri
Isfahan University of Medical Sciences, isfahan, Iran.
علوم پزشکی اصفهان. اصفهان . ایران .
نیر سلمانی | naiire salmani
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. یزد . ایران .
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1186-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روشهای نوین تدریس در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات